Białołęcką interesuje się osiem firm
Ulica Białołęcka, mieszcząca się notabene na terenie dzielnicy Białołęki, swoim stanem przypomina bardziej drogę powiatową, niż infrastrukturę godną stolicy. Tylko jednopasmowej jezdni zamiast chodnika, towarzyszy błotniste, ziemne pobocze. O takich zdobyczach cywilizacyjnych jak drogi rowerowe czy przejścia dla pieszych można pomarzyć — przynajmniej do czasu.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta otworzył przetarg na przebudowę i modernizację blisko czterokilometrowego odcinka ul. Białołęckiej, od ul. Kopijników do ul. Ketlinga. Jak podaje miejska instytucja, do przetargu zgłosiło się aż osiem firm i konsorcjów:
- BALZOLA Polska Sp. z o.o (szacowany koszt inwestycji 89,6 mln zł);
- SKANSKA S.A. (95,7 mln zł);
- MELIOREX Sp. z o.o. (100 mln zł);
- STRABAG Sp. z o.o. (105 mln zł);
- BUDIMEX S.A. (108 mln zł);
- ROVERPOL Sp. z o.o. (109 mln zł);
- NDI S.A. (109 mln zł);
- WOD-KAN-BRUK Sp. z o.o. (119.9 mln zł).
Rozstrzał cenowy ofert jest bardzo wielki, bo aż 30 mln zł. Niemniej wszystkie nadesłane oferty mieszczą się w górnej granicy kosztów, jakie byłby gotów ponieść SZRM w związku z inwestycją. Limit wynosił 130 mln zł.
Termin nadesłania ofert skończył się wczoraj, 5 sierpnia. Niemniej urzędnicy nie są w stanie określić, ile może zająć ocenienie wszystkich projektów, ani kiedy zostanie wyłoniony wykonawca. Wiadomo, że od momentu podpisania umowy, renowacja ul. Białołęckiej będzie musiało zostać wykonane maksymalnie w 32 miesiące.
Co dokładnie ulegnie modernizacji?
Wykonawca będzie miał przed sobą zadanie renowacji i modernizacji niemal czterech kilometrów ul. Białołęckiej, od ul. Kopijników do ul. Ketlinga. Zgodnie z przyjętymi założeniami projektowymi, nowa droga ma być kategorii Z (zbiorczej), nadal z jedną jezdnią zapewniającą po jednym pasie ruchu w obu kierunkach.

Mimo iż przepustowość drogi nie ulegnie zmianie, wybudowane przy niej mają zostać chodniki oraz dwukierunkowej drogi rowerowej o szerokości 2,5 m oraz oświetlenie. Ponadto przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania znajdujące się na wspominanym odcinku. Odnowieniu ulegnie również sama nawierzchnia drogi.
„Brakuje tu drogi rowerowej i bezpiecznej infrastruktury dla pieszych. Inwestycja nie tylko poprawi komfort codziennych podróży, ale przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi dostęp do przyległych do drogi nieruchomości” - przekonuje SZRM.
Nowe skrzyżowanie
Między ul. Stębarską a skrzyżowaniem z Artyleryjską, Łabiszyńską i Kopijników ulica zyska nowy przebieg. Na skrzyżowaniu zaplanowana jest nowa sygnalizacja świetlna, przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe. Projekt przewiduje również połączenie z istniejącą infrastrukturą drogową przy ul. Łabiszyńskiej i węźle trasy S8, a także budowę chodników i ścieżek rowerowych po obu stronach Łabiszyńskiej.
Nowe ronda, pętla autobusowa i zieleń
Na skrzyżowaniach ul. Białołęckiej z ul. Kopijników i ul. Cieślewskich powstaną ronda, a przy ul. Mariana Hemara – nowa pętla autobusowa. Przebudowane zostaną przystanki autobusowe, pojawi się nowoczesne oświetlenie, odwodnienie drogi oraz dodatkowe przejścia i przejazdy rowerowe.
Nie zabraknie również zieleni. Wzdłuż Białołęckiej posadzonych będzie około 300 drzew (głównie lip drobnolistnych) oraz blisko 7100 krzewów, m. in. dereni, tawuł i berberysów. Pojawią się też ozdobne trawy.
Powstanie kanalizacja ściekowa
Równolegle do prac drogowych, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przeprowadzi prace związane z budową kanalizacji ściekowej. Nowe instalacje powstaną na odcinku od ul. Ketlinga do posesji przy Białołęckiej 272 i obejmą m. in. montaż przewodów tłocznych i przepompowni ścieków.
Napisz komentarz
Komentarze