Reklama

Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej trwa, a robotników nie widać. "W trakcie prac zmieniły się założenia projektu"

Po praskiej stronie Trasy Łazienkowskiej trwa przebudowa wiaduktów znajdujących się nad ulicami Paryską i Bajońską. Okoliczni mieszkańcy zgłaszają, że mimo rozkopania północnej nitki jezdni, na budowie nie widać robotników prowadzących prace. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta wyjaśnia, że w trakcie prac zmieniły się założenia projektowe. Aby wdrożyć nowe rozwiązania, potrzeba więcej czasu.
Trwają prace przy przebudowie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej
Trwają prace przy przebudowie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej

Autor: Marta Gostkiewicz Raport Warszawski

Trwa przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Mimo zamknięcia na długim odcinku Al. Stanów Zjednoczonych, prace prowadzone są tylko w jednym miejscu. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta wyjaśnia, że trzeba jeszcze poczekać na ich intensyfikację, ponieważ zmieniły się założenia projektowe. 

Pierwszy z wiaduktów, północny, został rozebrany i powstał już nowy obiekt. Gotowe są jego podpory i płyta pomostu, na której w przyszłym tygodniu rozpocznie się układanie asfaltu twardolanego. Na wiadukcie montowane są również elementy wyposażenia, m.in. ekrany akustyczne i oświetlenie drogowe oraz trwają roboty wykończeniowe. Wiadukt ma być gotowy w wakacje – informował pod koniec czerwca w komunikacie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. 

Prace prowadzone są także na dalszym odcinku al. Stanów Zjednoczonych – do ul. Międzynarodowej. Ich celem jest m.in. wykonanie zabezpieczeń przed nadmiernym hałasem drogowym w formie obustronnych ekranów akustycznych

- Chcemy wykorzystać moment trwającej inwestycji i przebudować jezdnie kompleksowo, aby w najbliższych latach nie było konieczności ponownego ingerowania w ten odcinek Trasy Łazienkowskiej – powiedziała nam Agata Choińska-Ostrowska, rzecznik prasowy Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta. 

- W ramach prowadzonych prac miały być wymieniane tylko górne warstwy nawierzchni, aby ułożyć tam cichą nawierzchnię. Natomiast w trakcie robót okazało się, że podbudowa jezdni Al. Stanów Zjednoczonych jest w złym stanie. Jest to więc optymalny moment, żeby kompleksowo przebudować obie jezdnie – wyjaśniła. 

- W związku z tym została przygotowana dokumentacja zamienna. Obecnie prac w terenie istotnie nie ma zbyt wiele. Musimy jeszcze zaczekać na ich intensyfikację do czasu zakończenia działań związanych z wprowadzaniem zamiennej dokumentacji projektowej, która pozwoli kompleksowo przebudować obie jezdnie. Wcześniej zakładaliśmy, że prace obejmą mniej więcej 15 cm nawierzchni jezdni. Obecnie wiemy już, że trzeba m.in. przebudować obie jezdnie do głębokości około metra. Będziemy potrzebowali na realizację tych prac dodatkowego czasu. Harmonogram inwestycji ulegnie w związku z tym zmianie. Wkrótce będziemy dysponować już szczegółową informacją na ten temat – wskazała rzecznik. 

Nowy zakres prac oznacza, że jezdnia północna al. Stanów Zjednoczonych będzie dłużej wyłączona z ruchu (również autobusowego) niż było to początkowo planowane. Zgodnie ze zmienionym projektem, w pierwszej kolejności wykonane zostaną:

• dojazd do nowego wiaduktu od strony mostu Łazienkowskiego,

• fragment jezdni północnej między wiaduktem a ul. Saską, czyli na odcinku gdzie znajdzie się dwukierunkowy przejazd między północną a południową stroną drogi.

Realizacja tych prac umożliwi otwarcie nowego wiaduktu i rozpoczęcie przebudowy wiaduktu południowego. Dalszy odcinek jezdni północnej – do skrzyżowania z ul. Międzynarodową – byłby otwierany w późniejszym terminie. Wiadukty na Saskiej Kępie przebudowuje firma WARBUD. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama