Przejście przy ulicy Kijowskie przyjazne pieszym
ZDM wprowadził zmiany na czterech przejściach dla pieszych przez ul. Kijowską – po dwa na skrzyżowaniu z ul. Brzeską i skrzyżowaniu z ul. Markowską. Przed przejściami przez północną jezdnię zamontowaliśmy progi zwalniające. Przejścia przez południową jezdnię zostały natomiast skrócone za pomocą wysp. W przypadku przejścia przy ul. Brzeskiej lewy pas kończy się teraz przed zebrą, natomiast lewy pas przed zebrą przy ul. Markowskiej służy teraz tylko do skrętu w lewo.
Dzięki zmianom łatwiej będzie też skręcić w lewo kierowcom jadącym z ul. Brzeskiej, a kierowcom z ul. Markowskiej chcącym pojechać w kierunku ul. Zabranieckiej zawrócić. Zawrócić na wysokości ul. Brzeskiej nie będą mogli natomiast jadący ul. Kijowską na wschód. Mogą jednak – jak dotychczas – zawracać na skrzyżowaniu z ul. Markowską. Wciąż bez problemu w lewo w ul. Brzeską mogą skręcać rowerzyści, dla których został wyznaczony dodatkowy pas na skrzyżowaniu.
(1).jpg)
W przeprowadzonym przez Zarząd Dróg Miejskim audycie, w latach 2016-2020 nieosygnalizowane przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Brzeską otrzymały oceny 1 (przez jezdnię południową) i 2 (przez jezdnię północną) w skali 0-5. Przejścia przy skrzyżowaniu z ul. Markowską otrzymały z kolei oceny 0 (przez jezdnię południową) i 1 (przez jezdnię północną).
W przypadku wszystkich przejść audytorzy zwracali uwagę na rozwijane przez kierowców wysokie prędkości. Obawiali się także sytuacji, w której kierowca na jednym pasie zatrzymuje się, aby przepuścić pieszego, zaś jadący drugim pasem nie wyhamuje.
Po przebudowie przejść piesi przechodzący przez południową jezdnię nie tylko pokonają je szybciej, ale nie będzie także możliwości wyprzedzania na przejściu dzięki zwężeniu jezdni przy przejściach do jednego pasa. Natomiast północna jezdnia została wyposażona w , tam progi zwalniające.
Poprawa bezpieczeństwa na Kijowskiej
Przejścia na ul. Kijowskiej to już kolejne, które zostały zmodernizowane pod kątem bezpieczeństwa. Zbudowano sygnalizację na przejściu przy ul. Rembielińskiej 8. Na skrzyżowaniu ulic Branickiego i Sarmackiej również pojawiły się światła czy na przejściach przez ul. Maczka na wysokości ul. Niedzielskiego „Żywiciela”. Z kolei przejście przy skrzyżowaniu ulic ks. Ziemowita ze Swojską zostało przesunięte i wyposażone w azyl.
Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął budowę rond na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej oraz Augustówka i Zawodzie. Wdrażane tam zmiany mogą pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo pieszych. ZDM ogłosił przetarg na budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Powązkowskiej i Obrońców Tobruku, obecnie sprawdzają nadesłane oferty.
Według statystyk Zarządu Dróg Miejskich w zeszłym roku na warszawskich ulicach zginęło 29 osób. To wciąż o 29 za dużo, ale miasto dąży do „Wizji Zero”. Natomiast dzięki przyznanym niedawno przez warszawskich radnych 164 mln zł zmian w tym kierunku będzie można wprowadzić zmiany w znacznie w krótszym czasie.
Napisz komentarz
Komentarze