„Nie zapominamy o Skoroszach” tymi słowami mieszkańcy oraz radni Ursusa zaczynają swoją petycję, skierowaną do władz Warszawy, w tym prezydenta Rafała Trzaskowskiego. Chodzi o budowę linii tramwajowej, która w końcu połączy tę rozwijającą się dzielnicę z resztą Warszawy. Linie autobusowe w dobie coraz częstszych korków i zatorów stają się nieefektywne, a linia metra to bardzo odległa przyszłość. Tramwaj wydaje się być jedynym, skutecznym rozwiązaniem problemu komunikacyjnego. Warto dodać, że obecnie jedyną formą połączenia szynowego jest tylko pociąg.
Jak argumentują autorzy petycji, członkowie Stowarzyszenia Obywatelskiego w Ursusie (SOwU), nowa linia mogłaby być kontynuacją aktualnie budowanego torowiska do Dworca Zachodniego. Przebiegałaby z kolei wzdłuż alei Jerozolimskich, aż do skrzyżowania z ul. Starodeby. Tym samym stanowiłaby uzupełnienie powstającej w przyszłości linii metra, a Ursus zyskałby bezpośrednie połączenie z centrum miasta.
Dodatkowo w petycji czytamy, że ul. Ryżowa oraz ul. Popularna są już niewydolne komunikacyjnie. Co więcej, zdaniem autorów nie ma realnej szansy na przebudowanie tych dróg. Tym samym wprowadzenie chociażby buspasów ma być praktycznie niemożliwe. Fakt, że niedługo na południowej części dzielnicy wkrótce może powstać wiele nowych bloków mieszkalnych, także przemawia na korzyść tramwaju.

Budowa takiej linii tramwajowej ma przynieść wiele korzyści. Przede wszystkim poprawi mobilność mieszkańców, dzięki szybkiemu dojazdowi do kluczowych miejsc Warszawy. Dodatkowo może przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń czy wreszcie odciąży ruch na drogach i liniach kolejowych.
Mieszkańcy oraz radni zwracają się także z prośbą bezpośrednio do prezydenta Rafała Trzaskowskiego, aby utworzyć zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa linii tramwajowej do Ursusa”. Na chwilę obecną petycję — w formie drukowanej i elektrycznej, podpisało łącznie ok. 6,5 tys. osób. Jednocześnie część radnych SOwU złożyła w tej sprawie interpelację, która zostanie przez burmistrza dzielnicy najpewniej przekazana do Rady Miasta i Tramwajów Warszawskich.
Petycję w formie on-line można podpisać tutaj.
Napisz komentarz
Komentarze