Regularnie piszemy o budowie szybkiej trasy z Warszawy nad morze. Aktualnie powstaje trasa między Czosnowem (za Łomiankami) a Płońskiem. To w sumie 35 km przyszłej, nowej drogi, którą „rozbito” na trzy odcinki.
W połowie miesiąca informowaliśmy, że wykonawca jednego z trzech odcinków (Płońsk – Załuski) powinien, zgodnie z kontraktem, już finiszować. Tymczasem GDDKiA podaje, że zaawansowanie robót jest dopiero na poziomie 70,59 proc. „Nie, nie skończą. To niemożliwe” – usłyszeliśmy. Wykonawca, Aldesa Construcciones Polska, wystąpił o przedłużenie terminu i o dodatkowe środki, ale na razie drogowców nie przekonał. Należy jednak zauważyć, że ciągu miesiąca na tym odcinku zrobiono najwięcej - postęp prac skoczył o 2,5 punktu procentowego.
Kiedy S7 nad morze? Gdzie są największe problemy?
„Mobilizujemy wykonawców, by udostępnić trasę główną wszystkich odcinków w tym roku” – przekazała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w komunikacie o zmianach w ruchu, o których poniżej.
Ze wspomnianego zdania wynika, że problemy są nie tylko na wspomnianym odcinku Płońsk – Załuski.

Na pewno trasa Płońsk – Załuski zostanie oddana do użytku jako ostatnia. Wcześniej kierowcy powinni przejechać dwoma pozostałymi odcinkami. Środkowy, Załuski-Modlin, jest gotowy w 78,06 proc. W tym przypadku, biorąc pod uwagę dotychczasowe budowy tras ekspresowych w Polsce, realnym terminem uruchomienia jest przełom 2025 i 2026 roku. Wobec presji GDDKiA być może uda się w tym roku.
- Na wszystkich (odcinkach – red.) trwają prace związane z budową konstrukcji drogi. Wykonywana jest podbudowa oraz nawierzchnia drogi ekspresowej, prowadzone są roboty brukarskie. Toczą się także roboty mostowe jak i te związane z przebudową kolizji z urządzeniami podziemnymi. Trwa również budowa ekranów akustycznych oraz montaż ich wypełnienia – informuje GDDKiA.
Które odcinki są gotowe?
Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku najbliżej Warszawy: Modlin – Czosnów. Roboty gotowe są w 85,72 proc. Te najbardziej skomplikowane toczą się na moście przez Wisłę oraz przy węźle Modlin. Wykonawca, Budimex, liczy, że wszystkie prace zakończy w drugiej połowie tego roku. Jako pierwszy z trójki wykonawców.

Nowa data otwarcia – szacunkowy harmonogram
Aktualne szacunki mówią o nawet półrocznym opóźnieniu. Oto nowy orientacyjny harmonogram:
- Załuski – Płońsk: należy spodziewać się otwarcia w 2026 roku.
- Modlin - Załuski: prace mogą potrwać do przełomu 2025 i 2026 roku.
- Czosnów – Modlin: oddanie możliwe w IV kwartale 2025 roku.
Napisz komentarz
Komentarze