Reklama

Tragiczny wypadek na Żoliborzu. Kierowca był pod wpływem kokainy. Kilka dni wcześniej z tego miejsca zniknęła sygnalizacja świetlna

Do tragicznego wypadku doszło na przejściu dla pieszych przez ul. Broniewskiego na Żoliborzu. Kierowca, prawdopodobnie będący pod wpływem kokainy, potrącił pieszego, który zmarł w szpitalu. Zaledwie kilka dni wcześniej z tego miejsca zniknęła czasowa sygnalizacja świetlna. Mieszkańcy twierdzą, że to miejsce jest niebezpieczne.
Śmiertelny wypadek na Żoliborzu
Śmiertelny wypadek na Żoliborzu

Autor: Maciej Gillert / Raport Warszawski

W czwartek 29 maja około godz. 19:40 policja otrzymała zgłoszenie o wypadku na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Broniewskiego i Braci Załuskich na Żoliborzu. 

- Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierujący Fordem nie ustąpił pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu dla pieszych. Na miejsce zostały wezwane służby. Pieszy został przewieziony do szpitala w stanie ciężkim, po czym zmarł. Kierowca został zatrzymany - przekazała nam rzeczniczka żoliborskiej policji podinsp. Elwira Kozłowska.

Komenda Stołeczna Policji poinformowała nas, że kierowcą Forda był Turek. Wstępne badania narkotestem pokazały, że był pod wpływem kokainy. Ostatecznie będzie można to potwierdzić po badaniach krwi. 

To nie pierwszy wypadek w tym miejscu

Przejście dla pieszych, na którym doszło do wypadku, jest uznawane przez mieszkańców Żoliborza za niebezpieczne. Bez sygnalizacji świetlnej trzeba pokonać ruchliwą ulicę Broniewskiego, tuż przy skrzyżowaniu z ul. Braci Załuskich i tory tramwajowe. Wiele osób chciałoby tam sygnalizacji świetlnej na stałe, tym bardziej, że w okolicy znajdują się dwie szkoły podstawowe - nr 267 i 92.

Tę tezę potwierdzają statystyki - w ostatnich latach doszło tam do kilku śmiertelnych wypadków, o których przypomniało Stowarzyszenie Zatrasie

- Ostatnie to wypadek śmiertelny naszego sąsiada w styczniu 2021 r. na torach, a także potrącenie kobiety i mężczyzny w ubiegłym roku na jezdni. Szczęśliwie ostatni wypadek nie skończył się tragicznie. Warto zauważyć, że zarówno dzisiejszy wypadek, jak i rok temu miał miejsce dokładnie w porze, kiedy zachodziło słońce. Kierowca jechał w kierunku Bielan - pisze Stowarzyszenie na Facebooku.

Mimo sygnałów ze strony mieszkańców i twardych danych w postaci liczby wypadków, Zarząd Dróg Miejskich nie uznał tego miejsca jako szczególnie niebezpiecznego. Nie widnieje ono na liście przejść dla pieszych do realizacji usprawnień w pierwszej kolejności, wydanej na podstawie audytu z 2019 r.

- Oba przejścia w tym miejscu (przez jezdnię i przez torowisko, były oceniane osobno) uzyskały ocenę 2. To jest przejście przez trzy pasy jezdni, natomiast na pasie środkowym jest azyl (czyli de facto jest jeden pas w jedną i jeden w drugą stronę). Z drugiej strony to prosty odcinek miedzy skrzyżowaniami z często przekraczaną przez kierowców prędkością i blisko torowiska, stąd ocena w audycie nie najniższa, ale jednak niska, mimo azylu - wytłumaczył nam rzecznik ZDM Jakub Dybalski.

Jeszcze kilka dni wcześniej była tam sygnalizacja świetlna. Co zrobić, by poprawić bezpieczeństwo?

Próbkę innej organizacji ruchu w tym miejscu Żoliborzanie mieli przy okazji ostatniego remontu torowiska na wiadukcie przy Arkadii. ZDM ustawił tam wówczas czasową sygnalizację świetlną, która zniknęła zaledwie kilka dni przed wypadkiem. Zarząd Dróg Miejskich przekazał nam, że nie kontrolował jednak, czy bezpieczeństwo w tym czasie znacząco się zmieniło.

Swoje propozycje ma Stowarzyszenie Zatrasie, czyli członkowie społeczności osiedla, którego mieszkańcy korzystają z tego przejścia na co dzień. Według nich w tym miejscu powinno się:

  • Utworzyć dodatkowe przejście, które uspokoi ruch na drodze i przesunąć istniejące przejścia bliżej przystanku autobusowego, żeby piesi nie musieli przechodzić niepotrzebnie przez parking wzdłuż Broniewskiego 9E, lecz w naturalny sposób powiązać je z "wejściem" do osiedla między pawilonami a bankiem;
  • Stworzyć wyniesione przejścia dla pieszych;
  • Utworzyć miejsca do parkowania równoległego od strony Osiedla Sady Żoliborskie. Wzdłuż Serka Żoliborskiego ZDM wprowadził parkowanie równoległe zarówno na jezdni ul. Broniewskiego, jak i na ul. Krasińskiego. Podobne rozwiąznaia możemy zobaczyć chociażby na ul. Kasprowicza na Bielanach. Dzięki temu ruch tam jest znacznie bardziej spokojny.
  • Posadzić szpaler drzew po południowo-zachodniej stronie ul. Broniewskiego (wzdłuż torowiska). Choć trochę zminimaliowałoby to ilość promieni słonecznych.

- W najbliższych latach, etapami, miasto planuje przebudowę ul. Broniewskiego i koncepcja zagłada montaż tam stałej sygnalizacji - poinformował nas rzecznik ZDM.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama