Warszawa. Od piątku 28 czerwca na ul. Słomińskiego rusza jeden z największych tegorocznych remontów tramwajowych w stolicy. Prace obejmą ponad 3 kilometry torów i potrwają do końca września. W tym czasie wstrzymany zostanie ruch tramwajów między rondem Zgrupowania AK „Radosław” a rondem Starzyńskiego.
Inwestycja została zaplanowana na wakacje, po zakończeniu prac na Trasie W-Z i wiadukcie w al. Jana Pawła II. – Zmiany odczują pasażerowie: nie tylko poprawi się komfort podróżowania, ale przeniesiemy też przystanek Baseny Inflancka bliżej wejścia do CH Arkadia – informują Tramwaje Warszawskie.
Remont podzielono na dwa odcinki.
- Pierwszym – od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wiaduktu przy Andersa (1507 m toru) – zajmuje się firma Strabag. To fragment remontowany ostatni raz w 1994 roku.
- Drugim – od Andersa do mostu Gdańskiego – własne ekipy miejskie.
Zakres prac obejmuje wymianę torów, sieci trakcyjnej, odwodnienia i słupów. Na znacznej długości torowisko zyska konstrukcję bezpodsypkową z zieloną zabudową z rozchodnika. Zwiększony zostanie rozstaw osi torów.
Zmiany dla pasażerów
Przystanki „Baseny Inflancka” zostaną przeniesione bliżej CH Arkadia. Zmodernizowane zostaną także przystanki Dworzec Gdański i Park Traugutta. Na tym ostatnim poprawione będzie również bezpieczeństwo przejścia dla pieszych i nawierzchnia jezdni.

Komunikacja zastępcza i objazdy
Zawieszone zostanie kursowanie linii 1, 6 i 28. Linie 1 i 28 częściowo zastąpi „78”, linia 3 będzie kursować częściej. Zostanie uruchomiona linia autobusowa Z-5 (Metro Trocka – Rondo Radosława). Dodatkowe przystanki zyskają autobusy linii 500 i 409.
Od 28 czerwca nieczynne będą pasy przy torowisku między rondem Radosława a Dworcem Gdańskim. Czasowo zamknięty zostanie także przejazd przez tory przy ul. Pamiętajcie o Ogrodach. Między Andersa a mostem Gdańskim organizacja ruchu będzie zmienna – na początek zamknięta zostanie jezdnia południowa przy Międzyparkowej.
Pracowity sezon
W tym roku Tramwaje Warszawskie planują aż 34 remonty i blisko 10 km odnowionych torów. Prace są skoordynowane z nowymi inwestycjami, m.in. na Rakowieckiej i w rejonie Dworca Zachodniego.
– Jest to konieczne z uwagi na możliwości zapewnienia komunikacji zastępczej, objazdów linii tramwajowych i zachowania dojazdów do zajezdni – zaznaczają Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich w komunikacie przesłanym do mediów.
Napisz komentarz
Komentarze