Reklama

Stary i Nowy Rembertów zostaną połączone. Podpisano umowę na tunel

W Rembertowie powstanie kolejny – po wiadukcie przy ul. Chełmżyńskiej – bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 2. Będzie nim tunel w ul. Marsa, który połączy Nowy i Stary Rembertów. Dzięki jego budowie zniknie uciążliwy przejazd przez tory, który powodował korki i utrudniał komunikację w tym rejonie miasta.
Stary i Nowy Rembertów zostaną połączone. Podpisano umowę na tunel
Wizualizacja nowego tunelu w Rembertowie.

Źródło: SZRM Warszawa

Rusza wyczekiwana przez mieszkańców Rembertowa inwestycja – pod linią kolejową nr 2, w ciągu ul. Marsa i al. Generała Chruściela „Montera” powstanie 140-metrowy nowoczesny tunel drogowy. Dzięki jego budowie zniknie uciążliwy przejazd przez linię Warszawa Zachodnia-Terespol, który powodował korki i utrudniał komunikację w tym rejonie miasta. Dzięki inwestycji poprawi się również bezpieczeństwo w ruchu kolejowym.

– Tunel w ul. Marsa to kolejny ważny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu w Warszawie. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Rembertowa zyskają wygodne i bezkolizyjne połączenie między dwiema częściami dzielnicy. To przykład dobrej współpracy między PLK SA a miastem stołecznym Warszawa oraz dbałości o bezpieczne i nowoczesne rozwiązania komunikacyjne mówi Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.

Tunel w ul. Marsa to inwestycja, na którą mieszkańcy Rembertowa czekali od dawna. To obecnie najważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne w tej dzielnicy. Najistotniejszym jego elementem jest to, że połączy Stary i Nowy Rembertów, tym samym dojazd do centrum Warszawy stanie się szybszy i bardziej dostępny. 

Nowy tunel połączy Stary i Nowy Rembertów / źródło: SZRM Warszawa

Tunel ma powstać w dwa i pół roku

Realizacja inwestycji potrwa 29 miesięcy. Prace za ponad 134 miliony złotych wykona konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Koszty inwestycji zostały podzielone po równo – po 50 proc. dla miasta i PLK SA. Kolej ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS.

Kolejarze wcześniej przygotowali studium wykonalności i uzyskali decyzję środowiskową.
Miasto zdobyło pozwolenie na budowę drogi.

Aby usprawnić ruch pieszy w czasie realizacji tunelu, zbudowane zostanie przejście podziemne z windami od strony wschodniej. Przebudowany zostanie pobliski układ drogowy, który zostanie dowiązany do planowanego tunelu.

Powstaną także nowe drogi

Poza budową tunelu przebudowane zostaną także drogi w jego okolicy. Tunel zacznie się za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ul. Cyrulików, a zakończy w al. Gen. A. Chruściela „Montera” w rejonie ul. Strażackiej.

W przyjętych rozwiązaniach projektowych zadbano o komfort pasażerów komunikacji publicznej. W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, z których pasażerowie będą kierować się do przejść na perony kolejowe. To rozwiązanie usprawni przesiadki i poprawi dostępność transportu zbiorowego.

W ramach prac powstanie także ul. Pociskowa. Droga będzie dwukierunkowa i zostanie połączona z ul. Ilskiego zapewniając wygodny dojazd do okolicznych domów i centrum handlowego. Dodatkowo ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego i stanie się jednokierunkowa z pasem dla rowerów. Zmiany obejmą również ul. Marsa i skrzyżowanie z ul. Cyrulików, gdzie będzie nowe rondo.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama