W sezonie wakacyjnym „siódemka” jest niezwykle obleganą drogą. To najkrótsze – i najtańsze – połączenie samochodowe Warszawy z Trójmiastem czy Półwyspem Helskim. Każdego dnia trasę pokonują tysiące samochodów. Jadąc od strony stolicy, od Płońska trafiają na drogę ekspresową S7. Jednak niedługo szybka trasa się powiększy. Mamy nowe informacje z budowy.
Trwa rozbudowa S7 o kolejne 35 kilometrów, między Czosnowem (piętnaście kilometrów od Warszawy) a Płońskiem. Prace podzielono na trzy odcinki:
- Czosnów-Modlin – 9,7 km
- Modlin-Załuski – 12 km
- Załuski-Siedlin – 12,9 km.
Kiedy S7 z Warszawy nad morze? W Modlinie prace na finiszu
Pierwotnie trasa powinna być gotowa w maju 2025 roku. Jednak już od początku wykonawcy informowali, że to nierealna data, przede wszystkim ze względu na to, że teren pod budowę otrzymali później niż zakładano.
Obecnie najbardziej zaawansowany jest odcinek najbliżej Warszawy: Czosnów-Modlin (9,7 km). Powstaje tam m.in. droga z trzema pasami w każdą stronę, ogromny węzeł Modlin oraz nieco mniejszy Nowy Dwór Mazowiecki, a przede wszystkim nowy most na Wiśle. Koszt to ok. 600 mln zł. Na tym odcinku kierowcy jadą już po jednej z docelowych dróg (tymczasowo układ 2x2). Większość trasy wygląda na gotową.
- Obecne zaawansowanie budowy to ok. 93 proc. Zakończenie planowane jest na drugą połowę października bieżącego roku – informuje nas Robert Noremberg z biura prasowego Budimexu. Być może już wcześniej droga główna trafi do odbiorów. Zgodnie z obecnym kontaktem powinno się to stać do końca sierpnia, jednak GDDKiA przyznaje, że Budimex wysłał roszczenia o przedłużenie terminu umownego.
Wcześniej, bo w drugiej połowie sierpnia otwarta zostanie druga nitka mostu na Wiśle.

Kolejne odcinki jesienią i w 2026
Nieco dalej, jeżeli chodzi o zaawansowanie, jest Mostostal, który odpowiada za centralny odcinek Modlin-Załuski (12 km). Zaawansowanie prac na tym odcinku wynosi 87 proc., a obecny termin zakończenia, wynikający z umowy, to koniec sierpnia. Podobnie jak w przypadku Budimexu wykonawca chce go przesunąć. Jest wielce prawdopodobne, że prace potrwają tu do jesieni.
Mostostal, za ok. 635 mln zł, zbuduje 12 km drogi, dwie stacje MOP oraz dwa węzły: Załuski i Ostrzykowizna.
W tym roku nie ma szans na ukończenie prac na ostatnim odcinku przyszłej S7, między Załuskami a Siedlinem. Buduje tam Aldesa za niecałe 700 mln zł. To fragment, który zostanie „podpięty” do trasy prowadzącej aż do Gdańska. Zaawansowanie na tym odcinku wynosi 73,5 proc. Wykonawca dogadał się już z drogowcami i podpisał aneks z nową zakończenia wszystkich prac.
- Zakończenie wszystkich robót budowlanych prowadzonych przez Aldesę na odcinku trasy S7 (Siedlin – Załuski) planowane jest w 2026 roku. Obecnie obowiązującym terminem zakończenia inwestycji, wynikającym z podpisanego aneksu do umowy, jest 21 marca 2026 r. Aneks został zawarty w związku z przedłużającą się niezależnie od Aldesy procedurą uzyskania decyzji ZRID – przekazała nam Joanna Cendrowska, rzeczniczka prasowa Aldesa Polska.

Napisz komentarz
Komentarze