Krok bliżej do budowy tramwaju wzdłuż ul. Modlińskiej. To inwestycja, która spowoduje, że transport szynowy zostanie „dociągnięty” na Białołękę od strony południowej. Tramwaje Warszawskie wybrały właśnie firmę Databout, która przygotuje wstępny projekt.
Oznacza to m.in. wyznaczenie korytarza nowej trasy z uwzględnieniem potencjalnych wyzwań, takich jak przecięcie z trasą S8 czy bliskość Elektrociepłowni Żerań. „Projekty wstępne pozwolą nam m.in. na dokładniejsze rozpoznanie infrastruktury podziemnej (w tym lokalizacji i rzędnych), ograniczenie ilości ryzyk i „niespodzianek” na etapie projektowym, poznanie dokładnych oczekiwań gestorów i zarządców infrastruktury, przygotowanie wstępnych rozwiązań dla usunięcia kolizji, a także doprecyzowanie rzeczywistego zakresu robót” – piszą Tramwaje Warszawskie.

Kiedy rozpoczęcie budowy?
Dokumenty mają być gotowe na początku 2027 roku. Na ich podstawie spółka złoży wniosek o decyzję środowiskową. Licząc, że otrzyma ją jeszcze w tym samym roku, w latach 2028-2030 trwać będzie projektowanie, a dopiero potem budowa. Pierwsze tramwaje przejadą tym odcinkiem nie szybciej niż w 2033 roku.
Nowa linia, już na pierwotnym etapie, została podzielona na dwa zadania. Pierwsze z nich to odcinek o długości niecałych 4 km przebiegający wzdłuż ulicy Modlińskiej. Rozpocznie się przy obecnej pętli Żerań FSO i zostanie zbudowany do wysokości ulicy Płochocińskiej. Z kolei zadanie nr 2 to trasa wzdłuż Płochocińskiej i dalej ul. Myśliborską do pętli Stare Świdry. Pozwoli to na podłączenie do obecnego torowiska biegnącego w stronę mostu Północnego.
Napisz komentarz
Komentarze