Słynny wieżowiec na nóżce – Intercontinental – został przykryty ogromną reklamą. Płachta zajmuje kilkanaście (!) kondygnacji, wypełniając charakterystyczne wcięcie 164-metrowego wieżowca. Obecnie jest to najlepiej widoczna reklama w centrum Warszawy.
Na ogromną reklamę zwrócili udział Czytelnicy. Dziwią się, że w centrum miasta jest zgoda na tak wielką płachtę. Sprawdziliśmy, to nie pierwszy raz, gdy Intercontinental staje się nośnikiem reklamowym. Podobna reklama pojawiła się w 2012 roku – tuż przed piłkarskim Euro. Kolejna płachta wisiała przez chwilę w 2023 roku. Teraz pojawiła się znowu.
- Każda ściana w tym mieście musi zarabiać. - komentuje Maciej, znany jako „Pogromca Reklamozy”.
Zwróciliśmy się też do zarządcy hotelu z pytaniem, czy to jednorazowa akcja, czy nośnik będzie od teraz wykorzystywany regularnie. Do momentu publikacji artykułu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Co dalej z uchwałą krajobrazową?
Reklama, prawdopodobnie, nie mogłaby wisieć, gdyby w Warszawie obowiązywała uchwała krajobrazowa. Przypomnijmy, że w stolicy taki dokument już istniał w 2020 roku, ale został zawetowany przez wojewodę, Konstantego Radziwiłła. Konieczne było przygotowanie przepisów od nowa.
Do sprawy wrócono z opóźnieniem, dopiero w 2025 roku. Prezydent Trzaskowski zapowiedział wtedy przystąpienie do prac nad nową uchwałą. - Jesteśmy w trochę nowej rzeczywistości prawnej, dlatego musimy do niej dostosować zapisy naszego dokumentu – mówiła przewodnicząca Komisji Ładu Przestrzennego Ewa Janczar.
Na jakim etapie są prace? Do 14 września można składać wnioski dotyczące uchwały. Na ich podstawie, a także wykorzystując pierwotną wersją i doświadczenie urzędników z BAiPP stworzony zostanie nowy dokument. Następnie odbędą się konsultacje, a po nich głosowanie na Radzie Warszawy. To kwestia minimum kilku miesięcy.
Napisz komentarz
Komentarze