Połączenie ulicy Suwak z Cybernetyki
Jak dowiadujemy się z informacji od inwestora projektu, połączenie Suwak z Cybernetyki ma znacząco poprawić płynność ruchu drogowego i pieszego oraz zwiększyć komfort dojazdów do domu i pracy tysięcy osób. Prace są prowadzone dzięki współpracy inwestorów prywatnych finansujących inwestycję – spółki Adgar Poland, Syrena Real Estate wspólnie z PineBridge Benson Elliot, AFI Europe z Miastem stołecznym Warszawa. Stolica przekazała grunty pod przebudowę, a koszt całej inwestycji wynosi 15 mln złotych.
W tym miejscu powstanie dwupasmowa ulica, chodnik i ścieżka rowerowa oraz nowe miejsca parkingowe. Dodatkowo, przy samej stacji SKM Służewiec powstaną dwa przystanki autobusowe. Według dostępnych analiz, przedłużenie ul. Suwak znacząco zmniejszy natężenie ruchu samochodów w obrębie ulic Postępu, Marynarskiej, Domaniewskiej. Zgodnie z obecnymi założeniami inwestycyjnymi, zakończenie prac planowane jest na przełomie 2024 i 2025 roku.
- Tuż za stacją PKP Służewiec trwa budowa drogi, która połączy ulice Cybernetyki i Suwak. Taki węzeł komunikacyjny zmniejszy natężenie ruchu i ograniczy korki. Prace skończą się w przeciągu kilku miesięcy, a realizacja projektu przebiega sprawnie i bez większych opóźnień. Trasa zostanie oddana do użytku najpóźniej w przyszłym roku - wyjaśnia Jakub Kompa ze Stowarzyszenia „Lepszy Służewiec”
(1).png)
„Zapis o zbudowaniu kładek naziemnych nad torami figuruje wyłącznie na papierze”
Osoby, które podróżują pociągiem, od lat skarżą się na funkcjonowanie stacji PKP Służewiec. Ogromnym problemem są potwarzające się awarie wind. Jeden z mieszkańców opowiedział nam, że raz tam utknął z całą rodziną na ponad 40 min. Po upływie tego czasu wyciąg automatycznie wjechał na górę. Stacja nie spełnia wymogów dostępności, gdyż pasażerowie muszą wnosić ciężki bagaż, i rowery po schodach. Niestety wiele osób, chcąc szybciej opuścić stację, przebiega po torach.
- Jako Stowarzyszenie Służewiec wymyśliliśmy, aby na stacji PKP Służewiec, wprowadzić kładki naziemne. Takie rozwiązanie nie jest niczym nowym, gdyż zostało wprowadzone do wielu miejsc w Warszawie. Niestety, po drugiej stronie (PKP przyp. red.) nie ma chęci do rozmowy. Co pół roku przypominamy się w tej sprawie. Na ten moment nie ma żadnej decyzji, ponieważ obecnie w tym miejscu trwa rozbudowa linii radomskiej kolejowej - wyjaśnia Jakub Kompa ze Stowarzyszenia „Lepszy Służewiec”
Na początku tych prac dostaliśmy informację, że przy okazji wykonawca podejmie się kwestią poprawy bezpieczeństwa przejść dla pasażerów. Jednak zapis o zbudowaniu kładek naziemnych nad torami figuruje wyłącznie na papierze i w najbliższym czasie nikt nie planuje wdrożenia takiego rozwiązania - dodaje.
„Park złapał opóźnienie ze względu na trudności związane z podłączeniem oświetlenia”
Na niezagospodarowanym dotychczas obszarze między blokami, biurowcami, hotelami i linią kolejową przy ul. Suwak powstaje park linearny o powierzchni 20 tys. mkw. Jego największym atutem będzie różnorodna zieleń – posadzonych zostanie 50 drzew, w tym ozdobne odmiany jabłoni. Pojawią się też trzy odmiany klonu i lipa drobnolistna. Pierwotnie park miał być oddany do użytku w II kwartale tego roku. Podczas realizacji projektu nastąpiły drobne utrudnienia:
- Park złapał opóźnienie ze względu na trudności związane z podłączeniem oświetlenia. Inwestycja będzie oddana do użytku w połowie 2025 roku - przekazuje nam w rozmowie Jakub Kompa.
Napisz komentarz
Komentarze