Wiadukt w Rembertowie z nową nawierzchnią
Na jezdni powstającego w Rembertowie wiaduktu ul. Chełmżyńskiej i dojazdach do niego układane są właśnie pierwsze warstwy nawierzchni. Do prac wykorzystywane są rozściełacze oraz walce. Na wiadukcie znalazł się tzw. asfalt twardolany. Do wykonania pozostanie jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni – ścieralna.
Poza pracami bitumicznymi trwa betonowanie kap chodnikowych, czyli miejsc pod chodniki i drogę rowerową. Budowane są również pochylnie i schody. W gotowych szybach windowych rozpoczął się montaż wind.
Na wiadukcie mierzącym 140 m powstaje jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. Po jej wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Na północnym dojeździe budowana jest zatoka autobusowa z przystankiem.

Ma być bezpiecznie i wygodnie
Wiadukt na terenie Kawęczyna-Wygody to część nowej drogi o długości 700 metrów, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z nowym rondem na ul. Chełmżyńskiej po północnej stronie torów. Obiekt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Średnio na dobę przez linię kolejową przecinającą ul. Chełmżyńską przejeżdża w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Opadające często szlabany utrudniają komunikację w tej okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycja jest realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA i ma być gotowy jeszcze przed końcem 2025 roku.
Napisz komentarz
Komentarze