Mieszkańcy na wiadukt czekali niemal dwanaście lat
Ursuski „wiadukt widmo”, leżący między ul. Orląt Lwowskich a ul. Poprzeczną, przez lata przypominał bardziej scenografię filmową komedii Barei, niż faktyczną drogową inwestycję. Na pierwszy rzut oka z wiaduktem było wszystko w porządku: wylany asfalt, chodniki, barierki, zainstalowany jest również system kanalizacyjny. Jedynym mankamentem było to, że... nie prowadziła do niego żadna droga.
W listopadzie ubiegłego roku władze dzielnicy, z burmistrzem Bogdanem Olesińskim na czele, zapewniały, że prace budowlane są już na finiszu. Wiadukt miał stać się przejezdny jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku. Obietnicę udało się dowieźć, nawet mimo kilkumiesięcznego opóźnienia.
Na szczęście dla mieszkańców prace zostały wreszcie zakończone, a droga oddana do użytku kierowców.
- To strategiczna inwestycja w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, która daje nam trzeci w dzielnicy przejazd nad torami kolejowymi łączący północną i południową część Ursusa. Udało nam się przełamać wieloletnie bariery formalne i prawne, które przez lata blokowały tę inwestycję. Nowa przeprawa przez tory nie tylko usprawni komunikację w samej dzielnicy, ale także poprawia połączenia z sąsiednimi miejscowościami — komentuje burmistrz Ursusa Bogdan Olesiński.
Droga dojazdowa została oddana kierowcom
Budowę zrealizowano w etapach. Najpierw powstała część infrastruktury drogowej, w tym rondo w pasie ulicy Orląt Lwowskich i fragmenty dróg do granicy Południowej Obwodnicy Warszawy. Następnie, kiedy było już możliwe wejście w granice POW, dzielnica przygotowała inwestycje i wybudowała fragmenty dróg od strony Warszawy i Piastowa.

Prace ostatnich etapów inwestycji realizowanych od 2024 roku objęły budowę drogi dojazdowej do wiaduktu od ul. Orląt Lwowskich w Warszawie oraz budowę układu komunikacyjnego po wschodniej stronie linii kolejowej Warszawa-Katowice, na terenie Miasta Piastowa.
W ramach prac wykonano budowę drogi łączącej wiadukt nad linią kolejową z ul. Wincentego Witosa wraz z przebudową ulicy, rozbudowę ulicy Szarych Szeregów wraz z łącznikiem do ul. Wincentego Witosa oraz dojazdem do posesji przy ul. Poprzecznej, budowę drogi dla pieszych i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Poprzecznej w kierunku wschodnim za ul. Wincentego Witosa. Po obydwu stronach wykonano infrastrukturę techniczną dróg, tj. oświetlenie, odwodnienie, oznakowanie drogowe oraz usunięto kolizje z infrastrukturą istniejącą w tym miejscu.
Wykonania projektu podjęła się znana warszawiakom firma Strabag Sp. z o.o. Łączny koszt inwestycji wyniósł 14,2 mln zł brutto. Kwota ta została w całości pokryta ze środków budżetu miasta.
Napisz komentarz
Komentarze