Reklama

Remont Grzybowskiej. Podziurawiona ulica przejdzie wielką zmianę

Rozpoczyna się remont ulicy Grzybowskiej. To droga, która wyraźnie odstaje od okolicy. Do końca roku ma się to zmienić. Prace pochłonął 50 mln zł, ale większość dołożą deweloperzy.
Remont ulicy Grzybowskiej.
Remont ulicy Grzybowskiej.

Autor: mat. pras.

To droga, która nie nadążyła za zmianami Woli. Grzybowska, po wyjeździe ze Śródmieścia, jest w coraz gorszym stanie. W okolicach Żelaznej jest już prawdziwy dramat: brak pobocza i ścieżki rowerowej, do tego dziury i samochody parkujące na piasku. Jeszcze dekadę temu ten wygląd drogi korespondował z okolicą, ale potem wszystko się zmieniło. Powstały nowe budynki, wieżowce, a także – zajmujący sporą powierzchnię – kompleks Browarów Warszawskich. Teraz przyszedł czas na drogę.

Remont Grzybowskiej ruszy 25 września. Od czwartku droga jest zamknięta na odcinku Przyokopowa-Siedmiogrodzka. Docelowo remont obejmie dłuższy odcinek (1,5 km), czyli do al. Jana Pawła II. Co się zmieni?

- Rozpoczęliśmy od rozbiórki kamienicy przy ul. Grzybowskiej 46. Od dzisiaj pierwsze zamknięcia na tej ulicy. Kolejne odcinki będą sukcesywnie zamykane - mówi Ewelina Degowska, dyrektor SZRM.

Jaka będzie nowa Grzybowska? 

Od Towarowej do al. Jana Pawła II drogowcy wyodrębnią dwie nitki po jednym pasie ruchu. Przy skrzyżowaniach pojawią się dodatkowe pasy do skrętu. Między Towarową a Karolkową samochody zjadą już na węższą jedną jezdnią – z ruchem dwukierunkowym.

Na całej ulicy pojawią się:

  • nowe chodniki
  • trasy rowerowe lub wyznaczone pasy na jezdni
  • miejsca parkingowe
  • nowe przystanki autobusowe. 

Jak podaje miasto, wzdłuż ulicy powstaną zieleńce z drzewami, krzewami, bylinami i trawami. Ogrodnicy posadzą m.in. ponad 100 drzew i 13 tysięcy krzewów.

Pierwsze prace dotyczą przebudowy instalacji podziemnych. Dopiero potem wykonawca wybuduje jezdnię i chodniki. Powinien wyrobić się ze wszystkim do kwietnia 2027 roku.

Zamknięta Grzybowska: objazdy 

  • Zamknięto przejazd Grzybowską pomiędzy Przyokopową a Karolkową oraz na Siedmiogrodzkiej od Karolkowej – do drogi wewnętrznej przy budynkach Siedmiogrodzka 1 i 1a. Objazd poprowadzi: Towarową, Prostą i Kasprzaka do Skierniewickiej.
  • Grzybowską przy Muzeum Powstania Warszawskiego (Przyokopowa-Towarow), kierowcy pojadą w jednym kierunku – do Towarowej. Z kolei piesi przejdą tylko po stronie muzeum. Do Przyokopowej można dojechać od Prostej.
  • Jeden kierunek będzie także na Karolkowej przy skrzyżowaniu z Grzybowską. Kierowcy przejadą jedynie w stronę Wolskiej. Piesi przejdą przez Karolkową tylko po jednej stronie skrzyżowania.
  • Przy skrzyżowaniu z Grzybowską będzie zamknięty prawy pas ulicy Towarowej w stronę ronda Daszyńskiego. Zamknięty będzie również fragment drogi dla rowerów na ulicy Towarowej. Obok zostanie wyznaczony ciąg pieszo-rowerowy. Rowerzyści nie skorzystają także z jednego z przejazdów przez Towarową.
  • Swoją trasę zmieni autobus linii 106. W obu kierunkach pasażerowie pojadą ulicą Płocką do Kasprzaka, a dalej Prostą i Towarową do Grzybowskiej.

Inwestycja jest realizowana przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta. Wykonawcą prac jest firma Strabag Sp. z o.o. Koszt robót to 50,8 mln zł, z czego mniej więcej dwie trzecie (34 mln zł) dołożą deweloperzy, którzy w ostatnich latach zabudowali okolicę. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama
Reklama