Kolejne zmiany w ruchu
Od środy wolscy kierowcy mogą przejechać ul. Grzybowską tylko w jednym kierunku – w stronę ul. Towarowej. Dojazd do Śródmieścia możliwy będzie ul. Prostą. Jeden kierunek ruchu będzie obowiązywał także na ul. Wroniej – od posesji przy placu Europejskim 4A za wyjazdem ze stacji benzynowej kierowcy pojadą w stronę Chłodnej. Nie będzie możliwy również skręt z ul. Grzybowskiej w ul. Wronią w lewo oraz w stronę Prostej.
Z kolei na Żelaznej, przy skrzyżowaniu z Grzybowską, będzie węziej, ale przejazd będzie w obu kierunkach. Towarową na skrzyżowaniu z Grzybowską kierowcy pojadą tylko prosto. Prawy pas zostanie zamknięty. To kolejny etap gruntownej przebudowy prawie 1,4 kilometrowej drogi, od al. Jana Pawła II do ul. Siedmiogrodzkiej.

Najpierw frezowanie, później czas na chodniki
Na wyłączonym z ruchu odcinku wykonawca rozpocznie prace od sfrezowania istniejącej nawierzchni jezdni i rozbiórki chodników. Następnie przebudowane zostaną sieci, m. in. wodociągowa, gazowa, teletechniczna, a także kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie. Roboty obejmą również renowację istniejącego kanału kanalizacji ogólnospławnej, budowę chodników, jezdni oraz drogi dla rowerów. Po wykonaniu tych prac wykonawca przebuduje przeciwległy pas drogi.
„Rozbudowa ul. Grzybowskiej wpłynie na poprawę warunków ruchu na drodze, zwiększy poziom bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz poprawi dostęp do obiektów przyległych do ulicy” - zapewniają urzędnicy ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, głównego inwestora przebudowy.
Zgodnie z planami uporządkowany ma zostać m. in. sposób parkowania pojazdów, powstaną nowe przystanki. Po obu stronach ulicy znajdą się chodniki, a ruch rowerowy prowadzony będzie wydzielonymi drogami lub pasami rowerowymi wzdłuż jezdni.
Inwestycja ma także na celu zapewnienie właściwego połączenia z drogą terenów usytuowanych poza pasem, które zajmą sklepy, biurowce i apartamentowce. Powstaną w związku z tym zjazdy i dojścia do nieruchomości.
W ramach inwestycji, która ma potrwać do wiosny 2027 roku, wykonane zostaną również nowe nasadzenia zieleni.
Wykonawcą prac jest firma Strabag, a ich koszt wynosi 50,8 mln zł. Na podstawie przepisów ustawy o drogach publicznych, rozbudowę ul. Grzybowskiej współfinansują m.st. Warszawa oraz deweloperzy, realizujący przy niej swoje inwestycje.













Napisz komentarz
Komentarze