Z zakładów KZN Rail w Krakowie wyruszył do Warszawy specjalny pociąg z fragmentami pl. Zawiszy na Ochocie. Łącznie jedzie 19 wagonów, w tym 15 z płytami i 4 z akcesoriami.
Rozładunek ma się odbyć na terenie bocznicy kolejowej Tramwajów Warszawskich w Zakładzie Energetyki Trakcyjnej i Torów.
Remont rozpocznie się 7 lipca i odbędzie się w trzech etapach — oddzielnie dla każdego wlotu. Na początku prace obejmą wlot od strony ul. Grójeckiej. Według planów Krajowy Zasób Nieruchomości wyremontuje też azyle przy przejściach dla pieszych i przystanki tramwajowe po wschodniej części placu.
- Łącznie to 121 prefabrykowanych bloków zajmie powierzchnię 1600 m kw. Do ich wykonania wykorzystano około 540 m sześc. betonu. Największa z płyt ma 23 m kw. – poinformowały Tramwaje Warszawskie.
Prefabrykaty do remontu jednego z najważniejszych węzłów tramwajowych w Warszawie powstały w zakładach KNZ Rail. Wykorzystano do tego technologię ConTrack, dzięki której można szybko przeprowadzić montaż torowiska z gotowych elementów.
Jak zaznaczyły Tramwaje Warszawskie, „to pierwsze tego typu wdrożenie na tak dużą skalę technologii wielkogabarytowych płyt prefabrykowanych w Polsce”.
- Ta technologia jeszcze nigdy nie była stosowana na taką skalę. Projektanci zaprojektowali płyty, podzielili plac na fragmenty i uwzględnili możliwe wielkości jakie daje ich stół produkcyjny – mówił w kwietniu br. Konrad Niklewicz, członek zarządu Tramwajów Warszawskich.
Spółka wyjaśniła, że dzięki wykorzystaniu płyt prefabrykowanych czas remontu Placu Zawiszy skróci się z trzech miesięcy do 4 tygodni. Plac rozdziela ruch między Grójecką, Towarową i Al. Jerozolimskimi.
KZN Rail to polska spółka będąca częścią Grupy KZN Bieżanów. Wykonuje zadania związane z zabudową, naprawą i serwisem infrastruktury torowej. Zajmuje się projektowaniem, produkcją i obsługą logistyczną, która jest realizowana całościowo w ramach całej grupy kapitałowej. KZN Rail realizuje kompleksowe usługi robót torowych tramwajowych i kolejowych, uwzględniając szczególnie stacje węzłowe i głowice rozjazdowe.
Napisz komentarz
Komentarze