Dobiega końca rozbiórka starego torowiska na ul. Marszałkowskiej. Na miejsce przyjechały już kolejne szyny. Podczas tego etapu inwestycji tramwajarze rozszerzą plac budowy o skrzyżowanie z ul. Królewską. Zmiany w ruchu zostaną wprowadzone w środę około godziny 12:00.
Zamkną połowę skrzyżowania
Na tym etapie prac wygrodzona zostanie część skrzyżowania przy wejściu do Ogrodu Saskiego. Zamknięte zostaną fragmenty jezdni – ul. Marszałkowskiej w stronę placu Bankowego i ul. Królewskiej w kierunku Grzybowskiej.
W stronę placu Bankowego kierowcy przejadą przed Królewską – jednym pasem przez torowisko i drugą nitką Marszałkowskiej pokonają skrzyżowanie. Na właściwą jezdnię wrócą przy przystanku tramwajowym. Z kolei jadący Królewską od placu Piłsudskiego przejadą przez pas dzielący i również jednym pasem przetną skrzyżowanie, a na właściwą jezdnię zjadą przy Zielnej.
Od Świętokrzyskiej jeden pas poprowadzi prosto, a drugi w prawo, w Królewską. Nie będzie skrętu w lewo. Objazd do Grzybowskiej zostanie wytyczony Alejami Jerozolimskimi i aleją Jana Pawła II. Od placu Piłsudskiego będzie można pojechać tylko prosto do placu Grzybowskiego i alei Jana Pawła II. Z kolei od strony placu Bankowego zostaną wyznaczone dwa pasy: do jazdy prosto i do skrętu w prawo. Od Grzybowskiej z jednego pasa będzie można skręcić w lewo, a z drugiego pojechać prosto lub w prawo.

Plac budowy zajmie też część chodnika przy wejściu do Ogrodu Saskiego. Zamknięte zostanie przejście i przejazd rowerowy przez Marszałkowską po tej stronie skrzyżowania.
To jednak nie koniec, ponieważ w połowie sierpnia prace przeniosą się na drugą stronę skrzyżowania.
Prace nad zieloną Marszałkowską trwają
Marszałkowska jest przebudowywana w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy. Tramwaje od samochodów oddzieli szpaler drzew, łatwiej będzie przejść przez ulicę.
Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przy Złotej zostanie wyznaczona zawrotka. Z kolei przy ul. Sienkiewicza pojawi się lewoskręt zapewniający dojazd do okolic Złotej i Zgoda. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe będą przy Złotej i Sienkiewicza.
W planach jest też dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów, między Świętokrzyską a Królewską.
Na odcinku w kierunku ronda Dmowskiego zastosowana zostanie zabudowa przejezdna. Wynika to z wniosku Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” o zachowanie możliwości poruszania się karetek po tym odcinku torowiska.
Pomiędzy Królewską i Świętokrzyską między torami będzie rósł rozchodnik.
Napisz komentarz
Komentarze