Zgodnie z zapowiedziami operatora, Highline Warsaw zostanie otwarty 9 września. Będzie to najwyżej położony taras widokowy w Unii Europejskiej. Na dachu budynku powstało miejsce widokowe, otoczone jedynie szybami, znajdujące się na wysokości 230 metrów. Zgodnie z planem na górę wjedziemy najpierw szybką windą (do poziomu 49.), a następnie schodami lub drugą, panoramiczną windą dostaniemy się na 53. piętro. Stamtąd będzie można podziwiać całą Warszawę.
Sprzedaż biletów ruszyła. Można je nabyć stacjonarnie (w cenie 70 zł za osobę) oraz on-line. W tym drugim przypadku ceny ustalane są dynamicznie, w zależności od zainteresowania. Pierwszego dnia zapłacimy 60 zł, ale już w kolejne można znaleźć sloty po 45 zł. Wejścia odbywają się w cyklu co piętnaście minut. Pierwsze o godz. 10, ostatnie o 21.
Highline Warsaw, operator nowej przestrzeni na szczycie Varso, uruchomi nie tylko punkt widokowy, ale także HighGarden Rooftop Lounge jako „oazę spokoju” z panoramicznym widokiem, prawdziwym ogrodem i autorskimi koktajlami. Bar ma działać od 10:00 rano do północy, zmieniając atmosferę w zależności od pory dnia. Poznaliśmy już menu tego miejsca. Za koktajle (na razie jedynie bezalkoholowe) zapłacimy 40-50 zł, a za piwo 0% - 25. Znacznie droższe są dania. Przystawki to koszt ok. 70-90 zł, a dania główne (do podziału) dochodzą nawet do 460 zł.
Luksusowa przestrzeń czy turystyczna pułapka?
HighGarden ma przyciągać nie tylko widokiem (206 metrów nad ziemią - najwyżej w całej Unii Europejskiej!), ale też konceptem „ogrodu w chmurach”. Projektanci obiecują „subtelność bez ostentacji”, ale czy w miejscu, które ma być jednocześnie barem, restauracją i przestrzenią eventową, uda się zachować tę równowagę? Lokal ma być czynny od „spokojnych dni po dynamiczne wieczory – od 10 rano do północy, przez 7 dni”.
Przemysław Konieczyński, dyrektor generalny Highline Warsaw, podkreśla, że to „coś więcej niż klasyczny rooftop”. Ale czy nie brzmi to jak marketingowy frazes? W końcu podobne deklaracje towarzyszyły innym warszawskim inwestycjom, które później rozczarowywały – jak Skyfall Warsaw, który ostatecznie stał się zamkniętą przestrzenią dla eventów.

Bilety, ceny, dostępność w Highline Warsaw
Highline Warsaw podał w końcu cennik i choć wcześniej sugerowano, że bilety nie będą droższe niż na taras PKiN (23-28 zł), to jednak stawki są dużo bardziej premium. Jak już pisaliśmy, stawka jest zależna od dnia i godziny. Taniej też zapłacimy kupując wejście online, niż stacjonarnie, w recepcji w środkowej części pasażu Varso.
Za darmo wejdą dzieci do 3 lat. Kolejne zniżki to:
- dzieci 3-11 lat - 15 zł
- młodzież 12-17 lat - 30 zł
- student (za okazaniem legitymacji) - 30 zł.
Dodatkowo, choć bar ma być otwarty dla wszystkich, część przestrzeni (HighGarden Event Room) będzie zarezerwowana dla wydarzeń prywatnych.
Warto wspomnieć, że Highline Warsaw to już szósta lokalizacja w portfolio Magnicity – firmy zarządzającej tarasami w Paryżu, Berlinie czy Chicago. W teorii ma to gwarantować najwyższą jakość.
- Przestrzeń zaprojektowano z myślą o różnych grupach odbiorców – mieszkańcach Warszawy, turystach z Polski i zagranicy, a także klientach biznesowych, poszukujących wyjątkowej lokalizacji na lunch, koktajl czy prywatne wydarzenie. Szczególnie w piątkowe i sobotnie wieczory ten koktajl bar ma szansę stać się nowym punktem na lifestyle’owej mapie stolicy, jako miejsce, które zachwyca, inspiruje i przyciąga - obiecuje Magnicity.
Warszawa wciąż nie ma dobrze działającego, dostępnego dla wszystkich punktu widokowego w wieżowcu. Skyfall zawiódł, Level 27 to klub nocny, a Sky Hall w Spektrum Tower działa tylko przy okazji koncertów. Czy HighGarden naprawdę będzie inny, czy tylko kolejną przestrzenią dla wybranych? Otwarcie zbliża się wielkimi krokami - we wrześniu będzie można samemu to sprawdzić.

Napisz komentarz
Komentarze