Reklama

Budowa II linii metra na Bemowie. Wykonawca poprawi rażące oświetlenie

Na Bemowie trwa budowa II linii metra. Przy ul. Górczewskiej oświetlenie przejścia dla pieszych w godzinach nocnych było jednak dość rażące dla kierowców. Po interwencji Raportu Warszawskiego rzecznik prasowy budowy bemowskiego odcinka metra poinformował, że kąt nachylenia lamp zostanie zmieniony w taki sposób, aby piesi byli wciąż widoczni, a światło nie raziło kierowców.
Budowa II linii metra na Bemowie. Wykonawca poprawi rażące oświetlenie
Przejście dla pieszych przy ul. Górczewskiej na Bemowie

Źródło: Czytelnik

Rzecznik firmy Gulermak Bartosz Sawicki wyjaśnił naszej redakcji, że lampy przy ul. Górczewskiej w okolicy budowy II linii metra na Bemowie to „oświetlenie przejścia dla pieszych po to, żeby pieszy był widoczny”.

Zmiana ustawienia oświetlenia

- Natomiast rzeczywiście to się pokrywa z sygnalizacją świetlną. Ta lampa tam pozostanie, natomiast po prostu zmienimy jej kąt nachylenia, żeby dalej pieszy był widoczny przy przejściu i przy wejściu na przejście, ale żeby było mniej uciążliwe dla kierowców – zapewnił rzecznik wykonawcy budowy odcinka II linii metra.

Jak też wyjaśniał, lampy na ul. Górczewskiej jeszcze przed ul. Lazurową zostały zainstalowane ze względu na obowiązek oświetlenia przejścia dla pieszych. 

- To nie wynika wprost z projektu, natomiast standard w mieście stołecznym Warszawa jest taki, by nie pozostawiać przejść nieoświetlonych. Od kilku lat istnieje duży program oświetlania wszystkich przejść. Zwłaszcza na tak dużym skrzyżowaniu po prostu w nocy pieszy wchodzący na skrzyżowanie musi być widoczny i przejścia dla pieszych muszą być oświetlone – zaznaczył Sawicki.

Jednak podczas jazdy nocą białe światło mogło utrudniać kierowcom prowadzenie pojazdu.

- Te lampy tam pozostaną, tylko zmienimy kąt nachylenia; światło będzie bardziej padało na chodnik i na jezdnię – poinformował rzecznik firmy Gulermak.

Budowa II linii metra na Bemowie

Na Bemowie cały czas trwają prace budowlane przy kolejnych stacjach linii metra M2. Jak przekazał pod koniec lipca Urząd Miasta st. Warszawy, na stacji Lazurowa powstają podłogi i ściany kolejnych pomieszczeń technicznych i przyszłych peronów, a także korytarzyki, którymi poprowadzone będzie okablowanie; montowane są też systemy wentylacyjne i inne instalacje. Na stacji Chrzanów trwa budowa peronu. Prace nad zachodnim odcinkiem linii M2 (stacje Lazurowa, Chrzanów, Karolin) mają się zakończyć pod koniec 2026 r. Natomiast koniec prac na Stacji Techniczno-Postojowej Mory zaplanowano na listopad br.

Przejście dla pieszych przy budowie II linii metra na Bemowie (fot. Czytelnik)
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama