Rzecznik firmy Gulermak Bartosz Sawicki wyjaśnił naszej redakcji, że lampy przy ul. Górczewskiej w okolicy budowy II linii metra na Bemowie to „oświetlenie przejścia dla pieszych po to, żeby pieszy był widoczny”.
Zmiana ustawienia oświetlenia
- Natomiast rzeczywiście to się pokrywa z sygnalizacją świetlną. Ta lampa tam pozostanie, natomiast po prostu zmienimy jej kąt nachylenia, żeby dalej pieszy był widoczny przy przejściu i przy wejściu na przejście, ale żeby było mniej uciążliwe dla kierowców – zapewnił rzecznik wykonawcy budowy odcinka II linii metra.
Jak też wyjaśniał, lampy na ul. Górczewskiej jeszcze przed ul. Lazurową zostały zainstalowane ze względu na obowiązek oświetlenia przejścia dla pieszych.
- To nie wynika wprost z projektu, natomiast standard w mieście stołecznym Warszawa jest taki, by nie pozostawiać przejść nieoświetlonych. Od kilku lat istnieje duży program oświetlania wszystkich przejść. Zwłaszcza na tak dużym skrzyżowaniu po prostu w nocy pieszy wchodzący na skrzyżowanie musi być widoczny i przejścia dla pieszych muszą być oświetlone – zaznaczył Sawicki.
Jednak podczas jazdy nocą białe światło mogło utrudniać kierowcom prowadzenie pojazdu.
- Te lampy tam pozostaną, tylko zmienimy kąt nachylenia; światło będzie bardziej padało na chodnik i na jezdnię – poinformował rzecznik firmy Gulermak.
Budowa II linii metra na Bemowie
Na Bemowie cały czas trwają prace budowlane przy kolejnych stacjach linii metra M2. Jak przekazał pod koniec lipca Urząd Miasta st. Warszawy, na stacji Lazurowa powstają podłogi i ściany kolejnych pomieszczeń technicznych i przyszłych peronów, a także korytarzyki, którymi poprowadzone będzie okablowanie; montowane są też systemy wentylacyjne i inne instalacje. Na stacji Chrzanów trwa budowa peronu. Prace nad zachodnim odcinkiem linii M2 (stacje Lazurowa, Chrzanów, Karolin) mają się zakończyć pod koniec 2026 r. Natomiast koniec prac na Stacji Techniczno-Postojowej Mory zaplanowano na listopad br.

Napisz komentarz
Komentarze