ReklamaBanner

Sweden House o profesjonalnym najmie. „Najemca i wynajmujący muszą mieć podobne cele”

Przedstawiciele firmy Sweden House wyjaśniają jak powinien wyglądać profesjonalny najem mieszkań. - Naszym zadaniem jest sprowadzić ten rodzaj transakcji z amatorskich torów, gdzie dwie strony są pełne lęków, obaw i różnych emocji, na tory profesjonalne, gdzie panuje zrozumienie potrzeb obu stron – tłumaczą.
Sweden House o profesjonalnym najmie. „Najemca i wynajmujący muszą mieć podobne cele”

Autor: mat. pras.

Zarządzanie najmem w Warszawie 

Wiele osób nabyło nieruchomość w celach inwestycyjnych. Zależy im, by pozyskać długoterminowego najemcę, który mógłby, w ramach określonej opłaty za najem, „spłacać” np. ich kredyt hipoteczny na nieruchomość. Muszą jednak pamiętać o formalnościach i wymogach prawnych. Czy to skomplikowane? 

Każda inwestycja, żeby mogła przynieść pożądany efekt, musi być prawidłowo i profesjonalnie poprowadzona oraz nadzorowana. Wspomniana sytuacja, w której najem finansuje kredyt jest możliwa, ale aby była skuteczna w długim terminie, wymaga przyjęcia odpowiedniej strategii najmu i stosowania jej przez dłuższy czas.

Obsługa najmu w Warszawie 

Z jednej strony lokatorzy obawiają się, że właściciel może rozwiązać umowę i prosić o wyprowadzkę. Czy podobny problem, związany z niepewnością najmu, mają również właściciele nieruchomości? 

Swoje usługi kierujemy do tych osób, które rozumieją naszą wizję współpracy. Oznacza to, że zarówno najemca, jak i wynajmujący mają pasujące do siebie cele. Jedna strona chce mieszkać, korzystać z mieszkania, a druga strona to umożliwia. Naszym zadaniem jest sprowadzić ten rodzaj transakcji z amatorskich torów, gdzie dwie strony są pełne lęków, obaw i różnych emocji, na tory profesjonalne, gdzie panuje zrozumienie potrzeb obu stron, a sprawy prowadzone są w taki sposób, aby wszyscy czuli się bezpiecznie.     

Z jakimi problemami mierzą się wynajmujący?

Najczęściej słyszymy od klientów, że nie mają czasu lub mieszkają w innym mieście przez co nie są w stanie zająć się wynajmem swoich mieszkań. To potwierdza się w rzeczywistości, gdyż podchodząc do wynajmu poważne trzeba wygospodarować znaczną ilość czasu, dopasować się godzinowo do dyspozycyjności najemców i być gotowym na częste podróże z domu do oferowanego mieszkania. A to dopiero początek. 

Czy spotkali się Państwo z przypadkami niszczenia mienia albo utrudnienia rozwiązania umowy przez lokatorów?

Lata doświadczeń pokazały nam wiele różnych sytuacji. Należy pamiętać, że chociaż swoje usługi kierujemy do właścicieli mieszkań, to istotne jest zrozumienie tej drugiej strony, bo to czy zachowanie najemcy będzie dla nas racjonalne, zrozumiałe i przewidywalne zależy od nas samych. 

Przypadki celowego niszczenia, z czystej złośliwości, znamy tylko z opowieści klientów. Uważamy, że zawsze jest to efekt jakiegoś ukrytego konfliktu pomiędzy najemcą a właścicielem. Zarządzanie najmem to nie tylko obecność na miejscu i odpowiednio sformułowane umowy najmu, to w gruncie rzeczy kreowanie i utrzymywanie relacji z najemcą i z wynajmującym tak, aby ograniczać ryzyko powstawania konfliktów. To czuwanie nad pomyślnością najmu i w razie wystąpienia problemów umiejętne wyprowadzenie spraw na prostą. Dlatego też nie spotkaliśmy się z ewidentnymi przypadkami niszczenia lub unikania zakończenia najmu ze strony najemców.

Co sądzą Państwo o procedurze, stosowanej przez część najemców indywidualnych, by zamiast umowy najmu podpisywać umowę najmu okazjonalnego? 

Jest to rozwiązanie, które zyskuje na popularności, bo buduje wśród wynajmujących poczucie bezpieczeństwa, głównie z powodu przeświadczenia o szybkiej eksmisji lokatora w przypadku niepłacenia czynszu. 

Istotnie jest to najszybszy sposób przewidziany przez prawo, ale nie należy traktować tej formy umowy jako asa w rękawie, bo od wszczęcia procedury do jej skutecznego zakończenia też upłynie kilka tygodni, a w tym czasie lokator będzie już całkowicie zamknięty na negocjacje lub nawet może zacząć zachowywać się nieracjonalnie. 

Ważniejsze niż sama umowa jest uzyskanie od osoby zainteresowanej wynajęciem mieszkania jak najwięcej informacji. Po zweryfikowaniu tych danych, zestawieniu z setkami innych można zbudować ocenę wiarygodności lokatora. Dobrym przykładem podobnego myślenia są banki, w których przed zawarciem umowy kredytowej najpierw następuje ocena wiarygodności i dopiero po niej przygotowywane są odpowiednie do sytuacji dokumenty.

Więcej o firmie Sweden House zajmującej się zarządzaniem najmem znajduje się tutaj


Podziel się

Reklama
NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.