W maju Tramwaje Warszawskie uruchomiły nową krótką trasę prowadzącą na Sielce przez ulice Goworka, Spacerową i Gagarina. Jeździ nią tylko jeden tramwaj, a nowe tory obejmują zaledwie 4 przystanki. Torowisko kończy się na ulicy Czerniakowskiej, tymczasem po drugiej stronie Wisłostrady nowe osiedla deweloperskie wyrastają jak grzyby po deszczu. Bloki powstają przy pobliskiej al. Polski Walczącej, ale też dalej. Na Augustówce budowę olbrzymiego osiedla rozpoczął Dom Development. Mokotów Sportowy ma liczyć 1300 mieszkań, a firma już teraz zapowiada, że kiedyś będzie dojeżdżał tam tramwaj.
O przedłużeniu trasy tramwajowej na Siekierki mówi się od dawna, do tej pory nie znaliśmy jednak szczegółów. W tej sprawie do miasta zwrócił się mokotowski radni Jacek Grzeszak.
- Szybko rosnąca społeczność mieszkańców Siekierek potrzebuje sprawnego i szybkiego dojazdu na Górny Mokotów i do Sródmieścia. Tego rodzaju inwestycja będzie cieszyła się szerokim poparciem społecznym, a zakres prac będzie znacząco mniej uciążliwy niż w przypadku ul. Spacerowej czy Belwederskiej – pisał radny z Miasto Jest Nasze w swojej interpelacji dotyczącej przedłużenia trasy tramwajowej.
Co dalej z tramwajem na Siekierki?
Trasa tramwajowa jest przewidziana w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego rejonu ul. Bartyckiej oraz rejonu Augustówka cz. l. Miasto zakłada, że ma on być pociągnięta od Gagarina przez al. Polski Walczącej, gdzie zachowano dużą rezerwę pod tory, następnie ul. Czerniakowską - bis i drogą 4KD-Z do ul. Augustówka. Do tej pory jednak cała inwestycja stała pod znakiem zapytania, teraz Tramwaje Warszawskie rzuciły na nią nieco więcej światła.
W maju urzędnicy z Tramwajów Warszawskich przygotowali wytyczne do budowy Czerniakowskiej – bis. Na trasie przebiegającej od Trasy Siekierkowskiej do skrzyżowania z drogami 4KD-Z i SKD-Z również ma powstać rezerwa terenowa pod dwutorowe torowisko, a także towarzyszącą mu infrastrukturę.
- Kraniec trasy miałby znajdować się w rejonie obecnie funkcjonującej pętli autobusowej EC Siekierki. Spółka przygotowała koncepcję budowy W tym miejscu pętli tramwajowo-autobusowej, która została przygotowana w celu uwzględnienia rezerwy terenowej na funkcje transportowe we wskazanym rejonie i jest w trakcie uzgadniania z jednostkami miejskimi. W tym z Zarządem Transportu Miejskiego oraz Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego, które decydują o kierunkach rozwoju systemu komunikacyjnego – informują Tramwaje Warszawskie.

Przyszłość nowej trasy tramwajowej na Mokotowie dalej niepewna
Jednocześnie urzędnicy zaznaczają, że cała inwestycja jest uzależniona od dostępności środków finansowych oraz koordynacji z innymi inwestycjami w Warszawie.
- Ze względu na fakt, że inwestycja wykracza poza obecną perspektywę unijną, kwestie ewentualnego dofinansowania projektu ze środków zewnętrznych będą rozstrzygane na dalszym etapie projektowania, w porozumieniu z właściwymi jednostkami m.st. Warszawy – czytamy.
Napisz komentarz
Komentarze