W czwartek rozpoczęły się prace modernizacyjne na przystanku Warszawa Ursus Północny. Do 30 sierpnia, wszystkie pociągi jadące w kierunku stacji Warszawa Zachodnia będą przejeżdżały przez powyższy przystanek bez zatrzymywania się.
Podczas II etapu prac nadal będzie nieczynny peron nr 2, a przy peronie nr 1 będą się zatrzymywać pociągi jadące w obydwu kierunkach. W związku z tym Koleje Mazowieckie wprowadzą nowy rozkład jazdy. Wyłączenie peronu nr 2 ma obowiązywać do 29 września. Ruch pociągów będzie się zmieniał wraz z kolejnymi etapami remontu.
Przebudowa stacji wiąże się z jej złym stanem technicznym. Obiekt ma zyskać nowe zadaszenie, dwie pochylnie dla osób z ograniczoną mobilnością w celu ułatwienia im dostępu do peronów, a także system informacji pasażerskiej, tablice informacyjne, ławki i monitoring. Do stacji mają powstać nowe dojścia dla pieszych — od strony ulicy Szamoty po stronie Dzielnicy Ursus i ulicy Cykady po stronie Dzielnicy Włochy. Konstrukcja nowych peronów nie będzie się już opierała na palach, ale na ściankach typu „L”.
Ponadto, Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały wymianę trzech bramek sieci trakcyjnej oraz remont dwóch wiaduktów kolejowych nad dojściami do przystanku.
Zastępcze linie autobusowe
Do 30 sierpnia w związku z wyłączeniem peronów Warszawski Transport Miejski uruchamia w dni powszednie jednokierunkową zastępczą linię autobusową Z-3 na trasie: HABICHA 02 – Posag 7 Panien – Szamoty – (PKP URSUS PŁN.) – Traktorzystów – Świerszcza – Globusowa – PKP WŁOCHY 03 (przystanek dla wysiadających). Od 21 do 30 sierpnia wszystkie bilety Kolei Mazowieckich (obejmujące przejazd przez przystanek Warszawa Ursus Północny) będą honorowane w następujących liniach autobusowych: 194 na odcinku PKP Gołąbki – PKP Włochy, 207 na odcinku PKP Ursus – PKP Ursus Północny, Z-3 na całej trasie przejazdu.
Umowa w formule „zaprojektuj i wybuduj” została zawarta w maju br. Według planów remont ma się zakończyć do 31 sierpnia 2026 r. Część kosztów zostanie dofinansowana ze środków unijnych. Wartość inwestycji to 11,3 mln zł netto. Przebudowę realizuje firma Primost Południe.
Napisz komentarz
Komentarze