Reklama
Reklama

Otwarto wiadukt na Chełmżyńskiej. Pomoże połączyć dwie części Rembertowa

Ponad 140-metrowy wiadukt nad torami w Rembertowie został oficjalnie otwarty. Został on poprowadzony przy ul. Chełmżyńskiej. Obiekt ma dwa pasy ruchu, chodnik, drogę dla rowerów oraz jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Inwestycja powstała we współpracy władz miasta oraz PKP PLK.
Otwarto wiadukt na Chełmżyńskiej. Pomoże połączyć dwie części Rembertowa
Wiadukt udało się otworzyć przed czasem.

Autor: Cezary Warś

Źródło: UM Warszawa

Tory kolejowe rozcięły Rembertów na dwoje 

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia-Terespol dzieli Rembertów na dwie części. Żeby dostać się na drugą stronę torów, samochody do tej pory musiały czekać w długich kolejkach przed przejazdami. Szlabany utrudniają życie nie tylko kierowcom, ale także pieszym i rowerzystom. Właśnie się to zmienia.

Przed terminem udało się oddać do użytku długo wyczekiwaną inwestycję — wiadukt nad torami przy ul. Chełmżyńskiej. Nowy obiekt, wzniesiony na czterech podporach, całkowicie zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy w poziomie szyn, dzięki czemu nie trzeba już czekać przed rogatkami. Obiekt przebiega nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz torami kolejowymi, łącząc północną i południową część Rembertowa. Znajdują się na nim dwa pasy ruchu (po jednym w każdą stronę), chodniki i ścieżka rowerowa. Przy okazji zostały przebudowane okoliczne drogi – kierowcy korzystają już z nowego ronda na ulicy Chełmżyńskiej.

Dla osób z ograniczoną mobilnością przygotowano windy i pochylnie. Od strony północnej powstała też zatoka autobusowa z przystankiem komunikacji miejskiej.

Wiadukt jest częścią nowego układu drogowego o długości 700 m, który połączył skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej i Stelmachów z rondem po północnej stronie torów.

- Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych na sieci kolejowej znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa podróżnych i pracowników kolei. Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków oraz poprawia płynność ruchu. W planach inwestycyjnych mamy budowę kolejnych wiaduktów i tuneli, które poprawią efektywność transportu szynowego i bezpieczeństwo na sieci – powiedział Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.

Nowy układ ruchu drogowego przy ul. Chełmżyńskiej / źródło: UM Warszawa

Długo wyczekiwany wiadukt, to efekt wzorcowej współpracy samorządu, rządu i kolei, za którą serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym — dodał Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Dopełnieniem inwestycji będzie zieleń. Ogrodnicy posadzą 257 drzew, głównie klonów zwyczajnych i robinii akacjowej, blisko 1650 krzewów, m. in. tawuły japońskiej, śliwy tarniny.

Inwestycja kosztowała niemal 70 mln złotych

Całość inwestycji kosztowała ponad 68 mln złotych brutto. Udział PKP PLK oraz Warszawy wynosił dokładnie po 50 proc. Ze strony Ratusza inwestorem był Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta (SZRM), a wykonawcą robót firma Intop Warszawa. Kolejarze ze swojej strony skorzystali ze środków europejskich, a dokładniej Funduszu Spójności w ramach programu FEnIKS.

Wszystkie pozostałe prace przy wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej potrwają do końca roku.

Kierowcy nie będą już musieli czekać w długich kolejkach przed szlabanem / autor: Cezary Warś, UM Warszawa

To nie koniec prac we wschodniej Warszawie

Tunel na ul. Marsa

Wiadukt nad torami kolejowymi to nie jedyna inwestycja w Rembertowie. Pod koniec lipca 2025 r. PKP PLK podpisało umowę ze SZRM-em na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i al. Gen. Chruściela „Montera” – jednej z głównych tras wylotowych ze stolicy.

Tunel będzie miał 140 m długości i połączy Nowy i Stary Rembertów. Prace potrwają 2,5 roku, a ich koszt to ponad 109,5 mln zł netto. Za realizację odpowiada konsorcjum firm Intop S.A. i Intop Warszawa (ta sama firma odpowiedzialna za wiadukt). Także w tym przypadku koszty inwestycji zostały podzielone po równo między miasto i PLK SA. Plac budowy przekazano wykonawcy pod koniec sierpnia.

Ruszyła budowa tunelu w Wesołej

W sąsiedniej dzielnicy rozpoczęła się budowa 160-metrowego tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku WP. Powstanie tu dwupasmowa droga, chodnik, ścieżka rowerowa oraz bezpośrednie połączenia z przystankami kolejowymi i autobusowymi. Tunel będzie dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – zaplanowano windy.

Przebudowane zostaną też ul. Okuniewska i Bartosza Głowackiego. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2027 r. Koszt inwestycji to 76 mln zł netto, a wykonawcą jest firma Warbud.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Mieszkaniec 31.10.2025 09:12
Super, gratulacje. Ale kiedy w końcu zamknięcie małej obwodnicy śródmiejskiej czyli połączenie w ciągu Alei Stanów Zjednoczonych tj. Rondo Wiatraczna, Zabraniecka, Radzymińska, Rondo Żaba do Ronda Starzyńskiego planowane jeszcze przed 2006 rokiem - miało być na euro 2012. Kiedy jakiekolwiek połączenie pod torami między Targową, a Marsa. Kiedy odnowienie, odbudowa kładki pierwszej nad lub coś pod torami Odrowąża-Jagiellońska czyli dojście do PKP Praga, a most Krasickiego? W tych okolicach przybyło ze 150 000 ludzi na nowych osiedlach, buduje się kolejne i miasto wydało pozwolenia na ich budowę, na większe podatki, ale bez inwestowania w infrastrukturę, połączenia. Wszystko zrzucone na deweloperów, ale nawet nie jest to zaplanowane. Oni mają wybudować więc, a co miasto ? Przedszkoli nawet tam nowych nie ma, szkół, parków - chociaż po jednym. Tragedia w tym względzie, zaniedbana, zapomniana Praga. Pod, nad torami powinny być połączenie 1) pod dworcem wschodnim Żupnicza-Kijowska 2) Chodakowska - Kijowska przy Instytucie Kolejnictwa 3) Księżnej Anny-Podskarbińska dobrze byłoby tunelem z połączeniem dalej do Ostrobramskiej. 4) z wspomniane już dokończenie obwodnicy śródmiejskiej czyli rondo Wiatraczna -Zabraniecka - Rondo Żaba 5) Chłopickiego do Chełmżyńskiej przy PKP Olszynka Grochowska 6) Most Krasickiego 7) Kładka przy PKP Praga. Był czas kiedy kiedy wydawano ogromne pieniądze na budowę na Ursusie, Janki obwodnica, wyprowadzenie ruchu na Kraków, Katowice, budowa południowej obwodnicy z mostem, rozbudowa też tramwajów, Siekierki, Wilanów, Wola, Bemowo, Dworzec zachodni i wiele wiele innych na zachód. Może w końcu czas nas polepszenie sytuacji komunikacji na Pradze północ i południe Białołęka. Niestety metro wszystkiego nie zastąpi. Generalnie jest brak uporządkowania komunikacyjnego właśnie na Pradze łącznika, obwodnicy między zakręt czyli s19 a Radzymińską. ZACZNIJCIE W KOŃCU INWESTOWAĆ PO PRAWEJ STRONIE WISŁY. Trzeba dokończyć obwodnicę i zamknąć komunikację w Warszawie puszczając ruch po prawej stronie Wisły poza Warszawę. Teraz to jest dramat, po prostu ulice niszczeją w bardzo szybkim tempie przez dużą ilość ruchu, a małą ilość łączników rozprowadzających ruch i brak obwodnic. TRZEBA W KOŃCU ROZWIĄZAĆ TEN PROBLEM z z zyskiem dla reszty miasta bo nie będą pojazdy jeździć przez właśnie pozostałą część miasta to będą owijać Warszawę i Pragę.

Reklama
Reklama
Reklama
NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama
Reklama