Tory kolejowe rozcięły Rembertów na dwoje
Linia kolejowa Warszawa Zachodnia-Terespol dzieli Rembertów na dwie części. Żeby dostać się na drugą stronę torów, samochody do tej pory musiały czekać w długich kolejkach przed przejazdami. Szlabany utrudniają życie nie tylko kierowcom, ale także pieszym i rowerzystom. Właśnie się to zmienia.
Przed terminem udało się oddać do użytku długo wyczekiwaną inwestycję — wiadukt nad torami przy ul. Chełmżyńskiej. Nowy obiekt, wzniesiony na czterech podporach, całkowicie zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy w poziomie szyn, dzięki czemu nie trzeba już czekać przed rogatkami. Obiekt przebiega nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz torami kolejowymi, łącząc północną i południową część Rembertowa. Znajdują się na nim dwa pasy ruchu (po jednym w każdą stronę), chodniki i ścieżka rowerowa. Przy okazji zostały przebudowane okoliczne drogi – kierowcy korzystają już z nowego ronda na ulicy Chełmżyńskiej.
Dla osób z ograniczoną mobilnością przygotowano windy i pochylnie. Od strony północnej powstała też zatoka autobusowa z przystankiem komunikacji miejskiej.
Wiadukt jest częścią nowego układu drogowego o długości 700 m, który połączył skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej i Stelmachów z rondem po północnej stronie torów.
- Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych na sieci kolejowej znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa podróżnych i pracowników kolei. Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków oraz poprawia płynność ruchu. W planach inwestycyjnych mamy budowę kolejnych wiaduktów i tuneli, które poprawią efektywność transportu szynowego i bezpieczeństwo na sieci – powiedział Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury.

Długo wyczekiwany wiadukt, to efekt wzorcowej współpracy samorządu, rządu i kolei, za którą serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym — dodał Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.
Dopełnieniem inwestycji będzie zieleń. Ogrodnicy posadzą 257 drzew, głównie klonów zwyczajnych i robinii akacjowej, blisko 1650 krzewów, m. in. tawuły japońskiej, śliwy tarniny.
Inwestycja kosztowała niemal 70 mln złotych
Całość inwestycji kosztowała ponad 68 mln złotych brutto. Udział PKP PLK oraz Warszawy wynosił dokładnie po 50 proc. Ze strony Ratusza inwestorem był Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta (SZRM), a wykonawcą robót firma Intop Warszawa. Kolejarze ze swojej strony skorzystali ze środków europejskich, a dokładniej Funduszu Spójności w ramach programu FEnIKS.
Wszystkie pozostałe prace przy wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej potrwają do końca roku.

To nie koniec prac we wschodniej Warszawie
Tunel na ul. Marsa
Wiadukt nad torami kolejowymi to nie jedyna inwestycja w Rembertowie. Pod koniec lipca 2025 r. PKP PLK podpisało umowę ze SZRM-em na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i al. Gen. Chruściela „Montera” – jednej z głównych tras wylotowych ze stolicy.
Tunel będzie miał 140 m długości i połączy Nowy i Stary Rembertów. Prace potrwają 2,5 roku, a ich koszt to ponad 109,5 mln zł netto. Za realizację odpowiada konsorcjum firm Intop S.A. i Intop Warszawa (ta sama firma odpowiedzialna za wiadukt). Także w tym przypadku koszty inwestycji zostały podzielone po równo między miasto i PLK SA. Plac budowy przekazano wykonawcy pod koniec sierpnia.
Ruszyła budowa tunelu w Wesołej
W sąsiedniej dzielnicy rozpoczęła się budowa 160-metrowego tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku WP. Powstanie tu dwupasmowa droga, chodnik, ścieżka rowerowa oraz bezpośrednie połączenia z przystankami kolejowymi i autobusowymi. Tunel będzie dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – zaplanowano windy.
Przebudowane zostaną też ul. Okuniewska i Bartosza Głowackiego. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2027 r. Koszt inwestycji to 76 mln zł netto, a wykonawcą jest firma Warbud.













Napisz komentarz
Komentarze