Reklama

Koniec remontu przy Arkadii. Tramwaje wracają na trasę

W poniedziałek tramwaje wróciły na torowisko przy Centrum Handlowym Arkadia. Tymczasem, wraz z otwarciem ruchu na wiadukcie w al. Jana Pawła II rozpoczął się pierwszy etap remontu torowiska na pl. Bankowym – poinformowało biuro prasowe Urzędu Miasta.
Koniec remontu przy Arkadii. Tramwaje wracają na trasę
Tramwaje na wiadukcie przy Arkadii

Źródło: fot. C. Warś UM Warszawa

Po dwóch miesiącach zakończyły się prace przy Arkadii, a tramwaje wróciły na trasę łączącą centrum miasta z Żoliborzem i Bielanami. 

Powrót tramwajów na dawne trasy

Od 26 maja tramwaje linii 16, 17,22, 24, 27, 28 i 33, a dodatkowo także 71 kursują po wiadukcie, łącząc Śródmieście z Żoliborzem i Bielanami. Planowo w godzinach szczytu tramwaje mają odjeżdżać co około minutę. 

Przywrócono też poprzednią organizację ruchu z trzema pasami w każdym kierunku w al. Jana Pawła II oraz parkowanie boczne na Broniewskiego.

Nadal będą trwać prace brukarskie przy torowisku i rekultywacji zieleni. Jesienią na przyczółkach wiaduktu ma zostać utworzona – w postaci rozchodnika – zielona zabudowa torowiska.

Remonty na wiadukcie i w okolicach

Wraz z zakończonymi pracami na wiadukcie zniesiono ograniczenie prędkości i skrócono rozkładowy czas przejazdu tramwajów. W ostatnim czasie — ze względu na mocno wyeksploatowane torowisko — tramwaje jeździły tam z ograniczeniem prędkości do 10 i 20 km/h. Prace prowadzono też na przyczółkach, tj. dojazdach do wiaduktu. 

W ramach remontu:

  • naprawiono ubytki w konstrukcji nośnej,
  • naprawiono dylatacje pod torowiskiem,
  • wykonano nową hydroizolację,
  • położono nowe prefabrykowane płyty,
  • położono szyny.

Roboty drogowe objęły 1330 m toru.

Tramwaje na wiadukcie przy Arkadii (fot. C. Warś UM Warszawa)

Do prac użyto: 

  • ponad 500 ton nowych płyt prefabrykowanych,
  • 2700 m nowych szyn,
  • ok. 1200 podkładów,
  • ok. 2300 ton tłucznia. 

Podczas zamknięcia ruchu na wiadukcie wykonane też inne prace na przyległych odcinkach:

  • odświeżono zabudowę toru przy przystanku Rondo „Radosława” 10,
  • wymieniono najbardziej zużyte elementy rozjazdów na skrzyżowaniu Broniewskiego i al. Jana Pawła II,
  • frezowano tory na ul. Popiełuszki – na odcinku ok. 1800 m.

Wiadukt w al. Jana Pawła II – między przystankami Rondo „Radosława” i Plac Grunwaldzki – jest najbardziej obciążonym odcinkiem sieci tramwajowej w Warszawie. Ostatni remont generalny torowiska na tym obszarze przeprowadzono w 2002 r. 

Kolejne remonty

Po zakończonych robotach przy Arkadii zakład torowy Tramwajów Warszawskich przenosi się z pracami na plac Bankowy. Zaplanowano tam wymianę kompletu rozjazdów. Remont został podzielony na cztery etapy w celu zminimalizowania utrudnień w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej.

Od 26 maja do 1 czerwca tramwaje nie jeżdżą od placu Bankowego do Dworca Wileńskiego. Od strony Żoliborza tramwaje dojeżdżają jedynie do przystanku Metro Ratusz Arsenał. Ostatni etap prac remontowych będzie dotyczyć rozjazdów od strony Marszałkowskiej. Koniec robót na pl. Bankowym zaplanowano na II połowę czerwca.

Prace budowlane na Ochocie

Urząd Miasta informuje też o dużych zmianach na Ochocie od 2 czerwca. W tym przypadku chodzi o budowę trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego i remont odcinka torów na ul. Grójeckiej. 

Ruch tramwajów zostanie wstrzymany na ul. Grójeckiej i al. Krakowskiej od Och-Teatru do pętli P+R Al. Krakowska. Tramwaje będą ponownie kursować w październiku.

Tramwaje na wiadukcie przy Arkadii (fot. C. Warś UM Warszawa)
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama