Przebudowa ul. Okrzei – zmiany na prawym brzegu Wisły
W Warszawie rozpoczęła się długo zapowiadana przebudowa ulicy Okrzei. Inwestycję na zlecenie Zarząd Dróg Miejskich realizuje firma Strabag. Jak informowaliśmy, wykonawca nie zaczął w terminie, a za opóźnienia otrzymywał po 10 tys. zł kary za każdy dzień. Problematyczne były kwestie wytyczenia nowej organizacji ruchu. Ale w końcu się udało.
Nowa ulica Okrzei to element rewitalizacji Pragi. Modernizacja obejmie odcinek od Wybrzeża Szczecińskiego do Jagiellońskiej.
Na pierwszym etapie zwężono fragment jezdni między ulicami Panieńską i Jagiellońską, gdzie ustawiono znaki zakazu parkowania. Samochody muszą zostać usunięte z całego przebudowywanego odcinka.
– Po moście pieszo-rowerowym czas na Pragę – Nowe Centrum Warszawy przechodzi na prawy brzeg Wisły. Rozpoczynamy przebudowę ulicy Okrzei. Zmieni się ona – podobnie jak pełne drzew i krzewów Chmielna i Bracka czy plac Centralny, a za chwilę również kwartał ulic Złotej i Zgoda – w zieloną przestrzeń przyjazną spacerowiczom i rowerzystom. Zakończenie prac planujemy za ok. półtora roku, ale już dziś zapraszam wszystkich mieszkańców na spacer na praską stronę Wisły – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Zieleń, kamień i nowa droga rowerowa
Po zakończeniu inwestycji ulica Okrzei zyska nową, kamienną nawierzchnię zamiast asfaltu. Po stronie Portu Praskiego powstanie dwukierunkowa droga rowerowa, a dla samochodów i autobusów pozostanie jeden pas ruchu – jednokierunkowy, jak dotychczas.
Wzdłuż ulicy nasadzonych zostanie 74 drzewa, pojawią się rabaty, zieleńce i elementy małej architektury. Główny pas zieleni zostanie podzielony na strefy odpoczynku z miejscem na ogródek gastronomiczny.
Prace, które potrwają rok i pięć miesięcy, realizuje firma Strabag.

Ograniczenia dla kierowców i pieszych
W czasie robót kierowcy jadą w stronę Targowej jednym pasem ruchu. Zamknięto także połowę jezdni po stronie Portu Praskiego oraz chodnik, którym można dojść tylko do ulic Krowiej i Wrzesińskiej.
Połączenie z Okrzei straciła ulica Wrzesińska – wjazd możliwy jest jedynie od strony Kępnej. Skrzyżowania z Krowią i Sierakowskiego pozostają przejezdne.
Wiosną 2026 roku roboty przeniosą się na drugą stronę ulicy, a kierowcy pojadą już po nowo wyremontowanej części jezdni. Cała przebudowa ulicy Okrzei zakończy się wiosną 2027 roku.
Napisz komentarz
Komentarze