Reklama
Reklama

Metro jeździ, Dworzec Centralny działa. Koniec listopadowych remontów. Poszło zgodnie z planem

Koniec utrudnień kolejowych w Warszawie. Metro jeździ już na całej trasie (M1), a pociągi wróciły na stację Warszawa Centralna. To kilku dniach remontów, wszystko wraca do normalnego trybu. Choć kolejarze zapowiadają, że zmiany pozwolą na obsługę większej liczby połączeń - od grudnia.
Metro jeździ, Dworzec Centralny działa. Koniec listopadowych remontów. Poszło zgodnie z planem

Autor: mat. pras. / PKP PLK

W poniedziałek o godz. 4 rano, zgodnie z planem, kolejarze otworzyli stację Warszawa Centralna. Przez osiem dni trwały prace remontowe, związane głównie z budową tzw. trapezu kolejowego. Przy okazji wyczyszczono też perony. - PLK zmodernizowały system sterowania ruchem kolejowym na tej stacji, a także zbudowały tzw. trapez rozjazdowy. To cztery rozjazdy, które znacznie usprawnią prowadzenie ruchu na stacji Warszawa Centralna, a także pomogą w wyprowadzeniu tego roku w kierunku stacji Warszawa Wschodnia - mówi przedstawiciel PKP PLK na filmiku zapowiadającym koniec remontu.

Zmiany, to przygotowania do nowego rozkładu jazdy. Trapez pozwoli zwiększyć przepustowość stacji, a co za tym idzie, kolejarze będą mogli uruchomić większą liczbę połączeń. Na dziś szacują, że ruch kolejowy zwiększy się do ponad 400 pociągów dobowo.

Koniec remontu w metrze 

Niemal równolegle trwały pracy na dziesięciu stacjach (!) pierwszej linii metra. Warszawska spółka pracowała krócej niż kolejarze, chcąc wykorzystać przedłużony weekend (stacje były zamknięte od czwartku wieczorem do niedzieli, do końca dnia). W tym czasie modernizowano urządzenia sterowania ruchem na czterech stacjach (Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał i Dworzec Gdański) oraz wymieniono rozdzielnicę prądu stałego na stacji Politechnika. Efektem w niedzielę wieczorem pochwalił się prezydent Warszawy. 

17 listopada z samego rana, po kilku dniach prac remontowych, pociągi powrócą do kursowania na całej trasie pierwszej linii: od stacji Kabaty do stacji Młociny. Prace trwały od czwartkowego wieczoru, w tym czasie do Waszej dyspozycji była komunikacja zastępcza. Dziękuję wszystkim za cierpliwość i wyrozumiałość. Za nami kilka dni utrudnień, ale przeprowadzone w tym czasie prace to sposób na to, żeby metro służyło nam dobrze przez kolejne lata. Także dzięki przeglądom i remontom warszawianki i warszawiacy mają do dyspozycji bezpieczny, wygodny, niezawodny transport publiczny – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Jak dodał, nowe urządzenia zmniejszą liczbę awarii rozjazdów, a także pozwolą na szybsze usuwanie usterek systemu. To odpowiedź na zwiększoną awaryjność M1, do której dochodziło szczególnie pod koniec ubiegłego i na początku tego roku. Najczęstszą przyczyną zatrzymać była właśnie awaria rozjazdu na M1, na odcinku powyżej stacji Centrum.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama
Reklama