ReklamaBanner

Stacja linii M1 na Kabatach przejdzie modernizację. Poprawi się komfort podróży

Stacja linii M1 na Kabatach zostanie zmodernizowana. Dzięki temu zawracanie pociągów będzie przyspieszone. Zmiany ułatwią też prowadzenie ruchu pomiędzy linią metra a pobliską Stacją Techniczno-Postojową. Metro Warszawskie właśnie ogłosiło przetarg na przeprowadzenie prac, które powinny rozpocząć się na początku przyszłego roku.
Stacja Techniczno - Postojowa Kabaty
Stacja Techniczno - Postojowa Kabaty

Autor: Metro Warszawskie

Prace będą polegały na rozbudowie układu torowego stacji metra Kabaty – na pierwszej linii kolei podziemnej w Warszawie. Roboty potrwają równo rok i obejmą m.in. rozbudowę układu torowego, montaż urządzeń sterowania ruchem oraz szkolenia dla obsługi - poinformowało Metro Warszawskie w komunikacie. 

Metro Warszawskie czeka na oferty w przetargu do 20 listopada. Realizacja rozbudowy będzie finansowana ze środków własnych Spółki.

Rozbudowa poprawi komfort podróży

Prace modernizacyjne nie będą widoczne dla pasażerów, ponieważ stacja Kabaty składa się z części pasażerskiej i tzw. komory torów odstawczych. To właśnie w niej zostanie przebudowana podziemna sieć torów.

Zaplanowana rozbudowa układu torowego poprawi komfort podróży. Po zakończeniu przebudowy pociągi metra będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię z STP. Dzięki temu pociągi metra będą sprawniej kursować – zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwiększy się płynność jazdy. Wyeliminowane zostaną wydłużone postoje na stacjach dojazdowych do stacji Kabaty, co jest szczególnie istotne w trakcie szczytów porannych i popołudniowych.

Mniejsze zakłócenia w ruchu

Modernizacja wpłynie także na zmniejszenie zakłóceń w ruchu. Wszystkie manewry techniczne pociągów odbywające się dziś na torze przy peronie stacji Kabaty (przez co ten peron blokowany jest dla ruchu pasażerskiego), będą mogły być realizowane pomiędzy stacją a wylotem z tunelu w kierunku STP Kabaty.

W perspektywie uruchomienia nowej linii M3 (w początkowym etapie bez STP Kozia Górka), zmiany pozwolą bardziej elastycznie zarządzać ruchem. Część pociągów będzie wprowadzana na nową linię właśnie poprzez M1 z STP Kabaty.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.