Miasto wybrało firmę, która przez cztery lata będzie zajmowała się utrzymaniem, rozwojem i hostingiem stron internetowych urzędu miasta w Warszawie. To w sumie ponad sto witryn, w tym oficjalny portal – um.warszawa.pl, mutacje dzielnicowe oraz strony tematyczne np. architektura.um.warszawa.pl czy kultura.um.warszawa.pl.
Firma Eversis za cztery lata pracy otrzyma 18,4 miliona złotych. Dlaczego tak dużo? W ramach kontraktu firma ma dostarczyć hosting w chmurze, zapewnić grono ekspertów (programiści, analitycy biznesowi, projektanci UX/UI czy graficy) oraz dbać o to, by wszystkie potrzebne dane były w odpowiedni sposób chronione.
- W planach jest włączenie w naszą platformę kolejnych serwisów, a także rozwój wykorzystania sztucznej inteligencji, np. w postaci udoskonalonej wyszukiwarki dla mieszkańców, automatycznego tworzenia opisów alternatywnych do zdjęć czy generowania dokumentów cyfrowych zgodnych z WCAG – powiedział Maciej Fijałkowski, sekretarz m.st. Warszawy.
Urząd przenosi stronę do chmury. Chodzi o bezpieczeństwo?
Podstawową zmianą ma być przeniesienie „wszystkich komponentów platformy” do chmury. Mowa nie tylko o miejskich stronach, ale również o Biuletynie Informacji Publicznej (BIP), w którym znajdują się wszystkie dokumenty, zarządzenia czy np. interpelacje radnych. - Szczególnym kierunkiem rozwoju będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji – od udoskonalonej wyszukiwarki i chatbota wspierającego mieszkańców, po automatyczne przygotowywanie opisów alternatywnych do ilustracji, generowanie dokumentów cyfrowych zgodnych z WCAG oraz automatyzację pracy redakcji w systemie CMS – mówi Bartosz Szkudlarek, CEO Eversis.
Jak czytamy, miasto przenosi na Eversis pełną odpowiedzialność za zarządzanie platformą, także w zakresie incydentów bezpieczeństwa. Codziennie tworzyć będzie kopie zapasowe, by w razie potencjalnego ataku szybko odtworzyć całą infrastrukturę.
Strony miasta odwiedzane są ok. 20 milionów razy w ciągu roku.
Napisz komentarz
Komentarze