Łazienkowską w lipcu
Kluczowa trasa wschód-zachód wciąż jest rozkopana. Pierwotnie dwa nowe wiadukty na Trasie Łazienkowskiej miały być gotowe w czerwcu 2025 roku. Jednak gdy robotnicy rozbierali elementy konstrukcyjne, okazało się, że do zrobienia jest znacznie więcej, niż zakładano. Potrzebne były nowe ekspertyzy i nowy projekt. Wszystko opóźniło się o 13 miesięcy (!). Ale od tego czasu, jak słyszymy, nie ma już kolejnych przesunięć.
- Pierwszy wiadukt nad ulicą Paryską został otwarty w lutym tego roku, a w czerwcu do tego przebudowana jezdnia północna. We wtorek betonowano płytę drugiego wiaduktu na odcinku 36 metrów. Dotychczas zabetonowano trzy z pięciu segmentów – mówi Ewelina Degowska, dyrektor SZRM.
Reszta wiaduktu zostanie zabetonowana w październiku. Potem układana będzie nawierzchnia. Jak słyszymy, termin otwarcia – lipiec 2026 – nie jest zagrożony. - Nie planujemy już żadnych zmian w organizacji ruchu – słyszymy.
Tunele i wiadukt wraz z PKP
W lipcu, po roku prac, pojawiła się konstrukcja wiaduktu ul. Chełmżyńskiej, nad torami kolejowymi. To 700 metrów drogi, która skróci przejazd w Rembertowie. Po otwarciu, jak podają urzędnicy, będzie korzystać z niej ok. 7 tys. samochodów dziennie.
- W czasie wakacji odbyło się betonowanie. Wybudowane zostały pochylne, schody oraz windy dla osób niepełnosprawnych. Na początku października pojawi się ostatnia warstwa ścieralna, a następnie przeprowadzimy próby obciążeniowe, na wiadukt wjedzie 30 ciężarówek. Planowany i niezagrożony termin otwarcia to jesień tego roku – tłumaczy Ewelina Degowska ze SZRM.
To pierwsza z trzech dużych inwestycji realizowanych we współpracy z kolejarzami. Druga, na linii kolejowej nr 2, dopiero się zaczyna, ale jest równie skomplikowana. Chodzi o budowę tunelu pod linią kolejową w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w Wesołej.
- Koszt kontraktu to blisko 94 mln zł. Inwestycja powinna zakończyć się w lipcu 2027 roku. Na tę chwilę nie mamy żadnych utrudnień. Jesteśmy w trakcie realizacji parkingów, które byłyby alternatywą dla kierowców (który nie będą mogli przejechać – red.) – tłumaczy Degowska.
Przejazd dla samochodów przez linię kolejową zostanie zamknięty do końca roku.

Nieco dalej, również na kolejowej „dwójce” także buduje się tunel. Za 134 mln zł robi go firma Intop. Między Marsa a Chruściela „Montera” przejedziemy nim w grudniu 2027 roku. To kluczowa inwestycja dla Rembertowa, ponieważ łączy dwie części dzielnicy.
- Obecnie trwają prace przygotowawcze. Jakiekolwiek działania w tym rejonie, w Rembertowie, mogą pojawić się wraz z początkiem przyszłego roku. Teraz pracujemy nad harmonogramem i czasową organizacją ruchu – tłumaczy Degowska.
Ciekawostką będą przystanki autobusowe w tunelu, które będą bezpośrednio połączone z przejściami na perony stacji PKP Warszawa Rembertów.

Remont Górczewskiej i Modlińskiej. Ale największa zmiana na Pradze
Poznaliśmy także plany Zarządu Dróg Miejskich na najbliższe miesiące. W tym roku większe lub mniejsze prace toczyć się będą na czternastu drogach. Największe zmiany czekają ul. Okrzei na Pradze-Północ, gdzie rusza kompleksowa przebudowa. Jednak z perspektywy kierowców i potencjalnych utrudnień, z pewnością należy wymienić remont al. Krakowskiej, Modlińskiej, Górczewskiej czy Wału Miedzeszyńskiego.
Oto wszystkie planowane jeszcze w tym roku przez ZDM remonty:
- Ciszewskiego (al. KEN – Pileckiego)
- Płochocińska (Modlińska – Spedycyjna)
- Wał Miedzeszyński (rej. Mostu Poniatowskiego)
- Marszałkowska (Świętokrzyska – Widok, jezdnia zachodnia)
- Powstańców Śląskich (Wrocławska – Piastów Śląskich)
- al. Komandosów
- Jana Pawła II w Wesołej
- al. Krakowska (Szyszkowa – granica miasta)
- Hynka (Żwirki i Wigury – al. Krakowska, jezdnia północna)
- Rosoła (Wesoła – Płaskowickiej)
- Modlińska (Mehoffera – Światowida)
- Górczewska (Prymasa Tysiąclecia – Deotymy)
- Słomińskiego (rondo „Radosława” – Dawidowskiego)
- Okrzei – kompleksowa przebudowa.
Napisz komentarz
Komentarze