5 maja w ramach II etapu prac budowlanych wstrzymano przejazd tramwajów między przystankami Kielecka a Metro Pole Mokotowskie. Fragment torowiska na ul. Rakowieckiej został rozkopany. Wprowadzono więc przystanki tymczasowe Metro Pole Mokotowskie 53 i 54.
- Tramwaje wrócą w tym miejscu we wrześniu - powiedział nam rzecznik Tramwajów Warszawskich, Witold Urbanowicz.
Jak doprecyzował, ruch tramwajowy na al. Niepodległości i ul. Rakowiecką ma wrócić na początku roku szkolnego. Zamknięcie ma związek z budową nowego odcinka torowiska na ul. Rakowieckiej od Alei Niepodległości do Puławskiej.
- Na skrzyżowaniu z aleją Niepodległości budujemy węzeł rozjazdowy, dlatego też są utrudnienia – wyjaśniał Urbanowicz.
.jpg)
Utrudnienia dla kierowców
Również kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami.
- Jest zamknięty wlot ulicy Rakowieckiej na aleje Niepodległości. Ulica jest ślepa, nie ma przejazdu. I to też właśnie jest związane z budową węzła rozjazdowego - wskazał nasz rozmówca.
.jpg)
Żwir zamiast chodnika
Przy ulicy Rakowieckiej także chodniki zostały częściowo rozkopane i zajęte w związku z pracami budowlanymi. Piesi muszą się liczyć m.in. ze zwężeniem chodnika bądź jego brakiem. Na krótkim odcinku zamiast bruku pojawił się żwir. Został on też wysypany na dwóch - otoczonych barierkami przejściach dla pieszych na ulicy Rakowieckiej.
- Zmiany w organizacji ruchu pieszego też są związane z budową torowiska i przebudową układu drogowego. Z uwagi na to, że ta organizacja ruchu się zmienia w zależności od postępu prac, te ciągi są przesuwane; niektóre właśnie mają formę tymczasową - ze żwiru. Natomiast w innych miejscach testowaliśmy też maty, więc jeżeli warunki pogodowe się pogorszą, to też i tutaj takie rozwiązania weźmiemy pod uwagę – powiedział rzecznik TW.
.jpg)
Jak dodał, do tej pory nie było zgłoszeń dotyczących jakości dróg dla pieszych.
- Jeżeli będą się powtarzały zgłoszenia, to wtedy będziemy tutaj podejmować decyzje - powiedział nam Urbanowicz.
.jpg)
Nadzór ruchu przy pętli tramwajowej
Zmienił się też kierunek skrętu tramwajów na pętlę Kielecka, w związku z czym wprowadzono dodatkowy patrol w godzinach jazdy tramwajów.
- Tramwaje objeżdżają pętlę tyłem, bo wjazd na pętlę jest tylko od strony centrum, czyli od tej strony, gdzie tramwaje nie jeżdżą. A my jeździmy od strony Służewca, więc po dojeździe do przystanku motorniczy przechodzi na tył tramwaju i tyłem właśnie objeżdża pętlę. Z uwagi na nietypową sytuację utrzymujemy w tym miejscu posterunek nadzoru ruchu, tak żeby pieszych - którzy nie zawsze się rozglądają i nie zawsze się spodziewają, że tramwaj może z drugiej strony objechać - uprzedzać o manewrach tramwaju - wyjaśniał rzecznik Tramwajów Warszawskich.
.jpg)
Kolejne remonty
Na sierpień zaplanowano jeszcze jeden etap prac, który - jak poinformował nas Urbanowicz - „będzie się wiązał z większym wyłączeniem ruchu tramwajowego - od przystanku Nowowiejska do przystanku Woronicza”.