Budowa tunelu w Wesołej rusza
Wielkimi krokami zbliża się początek długo wyczekiwanej inwestycji w Wesołej. Chodzi po pierwsze o likwidację przejazdu kolejowego w ul. 1 Praskiego Pułku WP oraz budowie tunelu drogowego pod linią kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia — Terespol.
Początkowe przygotowania inwestor, firma WARBUD SA., podjął już na początku miesiąca, tj. 9 czerwca. Wtedy to rozpoczęto organizację zaplecza placu budowy. Wymagało to wygrodzenia terenu między ul. Okuniewską a linią kolejową, służącego dotychczas jako ogólnodostępny parking — co oczywiście dało się we znaki lokalnym kierowcom. Niestety dalsze prace będą oznaczały coraz mniejszą dostępność parkingów znajdujących się po obu stronach torów, w rejonie przystanku kolejowego PKP Warszawa Wesoła.
„W związku z tym władze dzielnicy prowadzą rozmowy ze spółką PKP S.A., co do możliwości przesunięcia parkingu wzdłuż ul. Głowackiego w kierunku zachodnim. Tunel powstanie w zabudowanym i obciążonym ruchem rejonie. Z tego powodu wszyscy zaangażowaniu w jego budowę współpracują, aby ograniczyć wpływ prac na życie mieszkańców i okolicznych dróg” — zapewniają urzędnicy ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta (SZRM).
Zmiany drogowe od 30 czerwca
To, że będziemy mieli do czynienia z utrudnieniami drogowymi, jest pewne. Nasilą się one po 30 czerwca, kiedy rozpoczną się przebudowy istniejących sieci dróg. Ma to być wstęp do właściwej inwestycji budowy tunelu. Prace będą najpewniej powodować krótkotrwałe ograniczenia w ruchu drogowym w rejonie stacji PKP Warszawa Wesoła.
Z kolei w lipcu planowane jest rozpoczęcie przebudowy wschodniego wjazdu na Plac Wojska Polskiego (z ul. Okuniewskiej od strony Sulejówka) oraz budowy tymczasowego przejazdu kolejowego na ul. Żółkiewskiego. SZRM nie ma jeszcze projektu organizacji ruchu. Urzędnicy zapewniają jednak, że opublikują go, jak tylko osiągnie ostateczny kształt i znane będą konkretne terminy.

Mimo to wiemy już, że przejazd przez linię kolejową na ul. 1 Praskiego Pułku WP nastąpi w okolicach jesieni. Zaraz po uruchomieniu przejazdu na ul. Żółkiewskiego. Wcześniej należy spodziewać się mniejszych zmian w organizacji ruchu, m. in. z powodu przebudowy sieci energetycznych, teletechnicznych czy wodociągu i kanalizacji. Nie można zapomnieć również o łączniku ul. Miłej z ul. Głowackiego.
„Prosimy mieszkańców o wyrozumiałość. Działamy tak, aby budowa tunelu była jak najmniej uciążliwa, a prace przebiegły bezpiecznie i sprawnie” - komentują urzędnicy.
Szczegóły inwestycji
W tunelu pod linią kolejową znajdzie się jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, jednostronny chodnik oraz ścieżka rowerowa. Wybudowane będą także m. in. trzy ronda:
- na skrzyżowaniu ul. 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego,
- na ul. Okuniewskiej, po zachodniej stronie tunelu;
- trzecie rondo pozwoli skomunikować biegnącą w tunelu ul. 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego.
Wykonawca na finalizację całości budowy, ma czas do sierpnia 2027 roku. Koszt inwestycji to ok. 93,9 mln złotych. Suma ta zostanie pokryta wspólnie, w równych częściach, przez m. st. Warszawę oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Napisz komentarz
Komentarze