Reklama

Ruszyły odbiory podziemnego przejścia na Dworcu Zachodnim. Pasażerowie odetchną z ulgą

Dobra wiadomość dla warszawiaków, korzystających ze stacji Warszawa Zachodnia. Trwają właśnie odbiory przejścia podziemnego na poziomie -1. To oznacza zbliżający się koniec korzystania z niewygodnej kładki nad torami. Jak przekazują Tramwaje Warszawskie, podziemny tunel ma być dostępny jeszcze tym latem.
Ruszyły odbiory podziemnego przejścia na Dworcu Zachodnim. Pasażerowie odetchną z ulgą
Trwa odbiór podziemnego tunelu pod Dworcem Zachodnim.

Źródło: Tramwaje Warszawskie

Tramwaje Warszawskie w swoim komunikacie poinformowały o rozpoczęciu się odbiorów podziemnego przejścia na poziomie -1, na stacji Warszawa Zachodnia. Jest to dobra wiadomość dla warszawiaków, którzy do tej pory musieli korzystać z kładki biegnącej nad torami. 

Co więcej, zdaniem Witolda Urbanowicza, rzecznika Tramwajów Warszawskich, tunel dla pieszych na odcinku od Alei Jerozolimskich po stronie Ochoty, do wyjścia na ul. Tunelową na Woli zostanie otwarty dla pasażerów stacji jeszcze tego lata. Pozwoli to na szybkie przemieszczenie się między peronami 8 i 9.

Bezpośrednio pod tunelem Budimex zakończył też prace konstrukcyjne pierwszego w Warszawie podziemnego przystanku tramwajowego, na poziomie -2, od strony Al. Jerozolimskich. Po zakończeniu robót konstrukcyjnych na tunelu tramwajowym możliwym będzie przebicie i połączenie obu inwestycji, czym zajmie się konsorcjum firm ZUE i FABE. Oznaczać to będzie również rozpoczęcie robót wykończeniowych.

Tunel i przystanek będą miały bezpośrednie połączenie z Dworcem Zachodnim / źródło: Tramwaje Warszawskie

Kiedy tramwaj pod Dworcem Zachodnim?

Dzięki tej inwestycji możliwym będzie przyjechanie tramwajem bezpośrednio pod perony dworca kolejowego. Na przystanku tramwajowym znajdą się dwa perony boczne, które będą skomunikowane z przejściem podziemnym za pomocą schodów zwykłych i ruchomych oraz wind. Warto dodać, że Tramwaje Warszawskie właśnie z powodu budowy tego przystanku współfinansują przebudowę całego dworca, prowadzoną przez PKP PLK.

Wracając do projektów tramwajarzy, tunel i podziemny przystanek są częścią nadal budowanej trasy tramwajowej o długości 1,6 km, która ma połączyć ul. Grójecką, przez Bitwy Warszawskiej 1920 r. z Dworcem Zachodnim. Jej otwarcie zaplanowano na przyszły rok. 

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama