Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił przetarg na wykonawcę rozbudowy ul. Grzybowskiej. Oferty można składać do 10 września. Ulica ma być gotowa w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy z wybranym wykonawcą. Zmiany zajdą na długości ok. 1,5 km – od al. Jana Pawła II do ul. Siedmiogrodzkiej w rejonie skrzyżowania z ul. Karolkową.
Koszty inwestycji
Na podstawie przepisów ustawy o drogach publicznych, rozbudowa ulicy będzie finansowana wspólnie przez m.st. Warszawę i inwestorów prywatnych – deweloperów, którzy realizują inwestycje przy ul. Grzybowskiej.
O to, jak podzielone będą koszty rozbudowy ulicy między miasto a inwestorów prywatnych zapytaliśmy Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
- Faktyczny koszt przebudowy ulicy będzie wynikał z otwartych ofert w ogłoszonym postępowaniu przetargowym. Dlatego procent, udział (inwestorów prywatnych w finansowaniu inwestycji – red.) będzie możliwy do określenia w momencie, gdy zobaczymy, jaka jest finalnie kwota do zapłaty – przekazała nam Agata Choińska-Ostrowska, rzecznik prasowy Stołecznego Zarządu Odbudowy Miasta.
Ulica się zazieleni
Jak podkreślił w komunikacie stołeczny ratusz, ważnym elementem inwestycji będzie zieleń miejska. Wzdłuż ulicy zostaną założone zieleńce, w których pojawią się nowe drzewa, krzewy, byliny i trawy. Posadzonych ma być ponad 100 drzew – głównie klonów polnych – i kilkadziesiąt drzewo-krzewów świdośliwy drzewiastej. Wykonawca prac przeanalizuje dodatkowo, czy możliwe będzie zwiększenie liczby planowanych do posadzenia drzew. Wśród 13 tysięcy krzewów, które pojawią się wzdłuż drogi, znajdą się róże, porzeczki alpejskie i trzmieliny.
Tereny zielone będą dostosowane do układu chodników i ścieżek rowerowych, a ich rozmieszczenie nie wpłynie na przepustowość ulicy.

Nowe jezdnie, chodniki i udogodnienia dla rowerzystów
Po obu stronach ulicy powstaną nowe chodniki. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji wydzielone drogi dla rowerów lub wyznaczone na jezdni pasy. Od ul. Towarowej do al. Jana Pawła, ul. Grzybowska będzie miała dwie jezdnie rozdzielone wyspą. Na każdej znajdzie się jeden pas ruchu, a w rejonie skrzyżowań dodatkowe pasy do skrętu. Od ul. Towarowej do ul. Karolkowej ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu.
Uporządkowane zostanie także parkowanie pojazdów, co ułatwi poruszanie się po drodze i poprawi bezpieczeństwo. Powstaną też nowe przystanki komunikacji publicznej.
Infrastruktura podziemna, odwodnienie i oświetlenie
Zakres zaplanowanych prac obejmuje również przebudowę znajdujących się w drodze sieci: wodociągowej, cieplnej a także urządzeń elektroenergetycznych, sygnalizacji świetlnej i kanalizacji teletechnicznej. Nowa kanalizacja deszczowa zadba natomiast o skuteczne odprowadzanie wody, co pozwoli ograniczyć ryzyko zalewania ulicy podczas intensywnych opadów.
Nowoczesne oświetlenie uliczne zwiększy widoczność na całym rozbudowywanym odcinku drogi. Dodatkowo doświetlone zostaną przejścia dla pieszych.

Poprawi się dostęp do nieruchomości
Przebudowa ulicy to także odpowiedź na potrzeby właścicieli nieruchomości przylegających do drogi. Poprawi się estetyka ulicy i dostęp do znajdujących się tam nieruchomości. Powstaną nowe zjazdy i dojścia, dostosowane do potrzeb mieszkańców. Dzięki temu łatwiejsze będzie korzystanie z terenów komercyjnych, biurowych oraz mieszkalnych, a przestrzeń uliczna zostanie uporządkowana.
Napisz komentarz
Komentarze