Reklama

Niedostępna infrastruktura Trasy Łazienkowskiej. „Nikt nie pomyślał o poprawie dostępności”

Trasa Łazienkowska jest jedna z ważniejszych warszawskich arterii. Obecnie jest remontowana, jednak w ramach prac nie zadbano o poprawę dostępności. - Na Moście Łazienkowskim nikt nie pomyślał o poprawie dostępności, a na tej trasie znajdują się ważne przystanki autobusowe, prowadzące na dworzec czy na lotnisko - wyjaśnia nam radna Marta Szczepańska z klubu Miasto Jest Nasze.
Niedostępna infrastruktura Trasy Łazienkowskiej. „Nikt nie pomyślał o poprawie dostępności”

Autor: fot. SZRM

Źródło: materiały prasowe

Niedostępna infrastruktura Trasy Łazienkowskiej

Na Trasie Łazienkowskiej, która jest reprezentacyjną arterią stolicy, brakuje podstawowych rozwiązań, mających na celu poprawę dostępności. Niektóre przystanki autobusowe, między innymi Wiejska 02, uniemożliwiają rodzicom z wózkami, osobami z niepełnosprawnościami i seniorom korzystanie z tej przestrzeni. Tej sytuacji przygląda się radna Marta Szczepańska z Miasto Jest Nasze 

- Jak analizuje się tę tkankę dla pieszych, to można wyciągnąć wniosek, że infrastruktura jest słabo dostępna. Na schodach brakuje podjazdów dla wózków czy rowerów. Trasa przejazdu rowerów i pieszych na tych miejscach, gdzie przejścia dla pieszych mocno się krzyżują i mieszkańcy zgłaszają, że nie czują się komfortowo, bywając tam regularnie. Często zdarzają się sytuacje, w których ktoś prawie rozjeżdża pieszych rowerem -  wyjaśnia nam Marta Szczepańska z klubu Miasto Jest Nasze - Na Moście Łazienkowskim nikt nie pomyślał o poprawie dostępności, a na tej trasie znajdują się ważne przystanki autobusowe, prowadzące na dworzec czy na lotnisko - dodaje radna. 

Przestrzeń miejska powinna być dostępna dla każdego, a szczególnie dla osób z niepełnosprawnościami, rodzicami z wózkami i seniorów. Postanowiliśmy dowiedzieć się, czy na Trasie Łazienkowskiej jest planowany montaż wind lub kładek. Obecnie trasa jest remontowana, więc mieliśmy nadzieję, że miasto zadba o poprawę dostępności tej przestrzeni. Na pytanie w tej sprawie otrzymaliśmy odpowiedź od Zarządu dróg Miejskich.

- Instalacji wind nie było w zakresie inwestycji realizowanej przez ówczesny ZMID (teraz SZRM), ale jest na nie rezerwa celowa. Ten sam cel spełniają jednak w tej chwili pochylnie - komentuje Maciej Dziubiński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

Jak poprawić dostępność?

Radna Marta Szczepańska w odpowiedzi na głosy mieszkańców, wystosuje interpelację w sprawie poprawienia dostępności infrastruktury pieszych i rowerzystów na Trasie Łazienkowskiej. W Warszawie wiele miejsc dostosowało przestrzeń do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, jednak na mapie stolicy wciąż znajdują się takie miejsca, w których brakuje rozwiązań ułatwiającym przemieszczanie się tym, którzy takich udogodnień potrzebują.

Miejscem, w którym udało się poprawić dostępność, jest plac na Rozdrożu. Wykonawca zainstalował nowe windy, które pozwolą na sprawne poruszanie się między wiaduktem a przystankami. Odnowione zostały również prowadzące tam schody. Natomiast przystanki zostały przebudowane, poszerzone i wyposażone w dodatkowe miejsca do siedzenia. Pojawiła się tam też dodatkowa zieleń. 

W ramach inwestycji powstały również dwa dodatkowe przejścia naziemne. Jedno po zachodniej stronie Alej Ujazdowskich, a drugie w osi alei Wyzwolenia. Zastąpiły one zlikwidowane przejście podziemne. W okolicy placu poszerzono też ścieżki rowerowe, a nowa droga dla rowerów powstała w rejonie ulicy Koszykowej. Taka inwestycja kosztowała 26,4 mln złotych, więc miejmy nadzieję, że podobny projekt uda się zrealizować na Trasie Łazienkowskiej.

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama