Reklama

Kiedy nowe połączenie do zajezdni na Białołęce? Trwa ocena złożonych ofert

Warszawa od ostatnich kilku lat intensywnie rozwija swoją sieć połączeń tramwajowych. Wilanów, Annopol, „Zielona Białołęka”, to tylko kilka z prowadzonych obecnie prac. Niemniej nie sposób oprzeć się wrażeniu, że niektóre dzielnice mają pierwszeństwo, względem reszty. Jedną z takich nieco zapomnianych inwestycji jest połączenie zajezdni Annopol z ul. Modlińską. Białołęka, jak zwykle, musi niestety poczekać.
Kiedy nowe połączenie do zajezdni na Białołęce? Trwa ocena złożonych ofert
Tramwaj stojący na zajezdni Annopol

Autor: Jakub Szyda / Raport Warszawski

Zajezdnia Annopol, której rozruch rozpoczął się jeszcze w październiku 2024 roku, rozbudziła nadzieje wielu warszawiaków na sprawniejszą komunikację tramwajową. Zwłaszcza wśród mieszkańców Białołęki, wszak na jej terenie otwarta została największa zajezdnia w Polsce. Niestety na korzyści z ogromnego kompleksu dzielnicy przyjdzie jeszcze trochę poczekać.

Zajezdnia Annopol została już zbudowana z myślą o obsłudze powstającej właśnie nitki na „Zieloną Białołękę”. Niemniej jest to obecnie pieśń przyszłości. Wśród mieszkańców oraz radnych dzielnicy pojawił się pomysł, aby kompleks połączyć zupełnie nowym ciągiem z istniejącą już trakcją tramwajową wzdłuż ul. Modlińskiej. W myśli pomysłodawców, taki zabieg zdecydowanie poprawiłby warunki komunikacyjne Białołęki z resztą Warszawy — które obecnie pozostawiają wiele do życzenia.

Pomysł jeszcze rok temu zdawały się popierać same Tramwaje Warszawskie Wtedy, w listopadzie ogłoszono przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomicznego dla budowy wspomnianej trasy. Ponadto miała zostać przygotowana analiza obsługi komunikacyjnej zajezdni tramwajowej „Annopol”. Jednak od tej pory nie napływały do nas żadne nowe informacje w tej sprawie.

O sprawie postanowił przypomnieć jeden z białołęckich radnych, Filip Pelc. Wysłaliśmy więc zapytanie do miejskiej spółki, od której dowiedzieliśmy się, że postępowanie nadal trwa.

- Obecnie jesteśmy na etapie oceny złożonych ofert. Analiza, której zażądaliśmy, ma na celu zwiększenie elastyczności sieci tramwajowej, po realizacji kolejnych tras i wiążącym się z tym zwiększeniem wykorzystania nowej zajezdni, chcemy przeanalizować możliwość realizacji drugiego dojazdu – od strony północnej. Wówczas zajezdnia mogłaby obsługiwać np. linie kursujące w dzielnicy Białołęka — skróciłoby to znacznie trasy wyjazdowe na linie, a tym samym zwiększyło efektywność wykorzystania taboru — informuje Raport Warszawski Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Jednocześnie rzecznik dodaje, że samo studium, zgodnie z projektowanymi postanowieniami umowy, będzie gotowe w ciągu nieco ponad półtora roku od zawarcia umowy z wykonawcą.

- Zaznaczę, że celem opracowania jest wstępne rozpoznanie możliwości realizacji trasy i nie przesądza ono jeszcze, że taka trasa we wskazanym wariancie zostanie zrealizowana — dodaje Urbanowicz.

Dla mieszkańców Białołęki oznacza to jedno: decyzja do ycząca realizacji, bądź odrzucenia projektu nie została jeszcze podjęta. Dodatkowo w obu przypadkach przyjdzie im czekać kolejne kilka lat.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama