Obecnie w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego (BAiPP) trwa gorący okres. Miejscy planiści równolegle przygotowują projekty miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla kilku obszarów lewobrzeżnej Warszawy. Niedawno pisaliśmy o pracach na Ursynowie, w okolicy ul. Kłobuckiej, które mogą doprowadzić do odbudowy zrujnowanego, modrzewiowego dworku.
Z kolei na Woli BAiPP zamierza zmodyfikować przestarzały już mpzp, aby pomóc Tramwajom Warszawskim zrealizować istotną inwestycję.
Korekta na Woli
Nowy plan tyczy się rejonu al. Prymasa Tysiąclecia, vis-a-vis Lasku na Kole. Jak przekonują urzędnicy, dokument — jeśli wejdzie w życie — pozwoli na przebudowanie terenu, oczywiście zgodnie z ustalonymi parametrami. Skorzystać na zmianach mają przede wszystkim Tramwaje Warszawskie, którym obowiązujący mpzp uniemożliwia realizację inwestycji.
Teren, którym ma zostać objęty nowy plan, znajduje się w całości w dzielnicy Wola. Zajmuje ok. 11,26 ha i ograniczony jest kilkoma drogami. Od strony południowej jego granicę wyznacza ul. Obozowa, od zachodniej al. Prymasa Tysiąclecia. Z kolei na wschodzie i północy barierę stanowi torowisko. Większość obszaru zajmuje Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów, należący do warszawskiej spółki tramwajowej.
Lecz dlaczego miejscy planiści muszą wyświadczać aż tak wielką przysługę tramwajarzom? Problemem w realizacji nowych inwestycji jest nadal obowiązujący mpzp dla rejonu Lasku na Kole. Wprowadzony w życie w 2011 roku, plan ten dopuszcza w rejonie al. Prymasa Tysiąclecia jedynie magazyny, obiekty techniczne i składy. Niewielki fragment obszaru, u skrzyżowania Obozowej z Prymasa, przeznaczony jest na usługi. Tym samym plan ma być nie tylko przestarzały, ale i ograniczać miejskie inwestycje.

Jak przekonują urzędnicy, „konieczne jest przystąpienie do sporządzenia mpzp, pozwalającego na określenie odpowiednich zasad i parametrów zagospodarowania wydzielonego terenu i planowanej zabudowy, umożliwiających rozbudowę i modernizację infrastruktury służącej do prowadzenia napraw i bieżącego utrzymania warszawskiego taboru tramwajowego”. Plany miasta można podsumować tak: - musimy rozbudować zaplecze tramwajowe na Woli, w czym przeszkadza nam nasz własny plan miejscowy.
„Mamy dalekosiężne plany”
Proponowany nowy mpzp obejmuje wyłącznie obszar będący już w gestii Tramwajów Warszawskich. Jak informuje nas spółka, chcą oni utrzymać tam funkcję techniczną, magazynową i biurową.
– To dogodnie położony obszar dla obsługi sieci tramwajowej. W dalszym ciągu będzie się więc mieścił w tym miejscu Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów oraz inne działy administracyjne spółki. W ramach dalekosiężnych planów myślimy m. in. o uporządkowaniu i stworzeniu jednej przestrzeni magazynowej dla biura logistyki oraz stworzeniu nowoczesnego, zadaszonego zaplecza dla naszego zakładu naprawy taboru – mówi Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy spółki.
Jednocześnie Tramwaje Warszawskie zapewniają mieszkańców, że plan przebudowy i modernizacji zakładu, nie wpłynie na przyległy Lasek na Kole.
- Realizacja ewentualnych planów, jeśli do nich dojdzie w przyszłości, nie będzie zasadniczo wpływać na otoczenie – nie wychodzimy poza teren spółki, mamy też faktyczne bariery – w postaci al. Prymasa Tysiąclecia, linii wysokiego napięcia i linii kolejowych – które sprawiają, że nie oddziałujemy na zabudowę mieszkalną. Nic się też nie zmienia w zakresie Lasku na Kole, od którego jesteśmy oddzieleni szeroką arterią drogową z ekranami akustycznymi. Reasumując: Tramwaje Warszawskie są na tym terenie od dziesięcioleci – i nadal tam będą - dodaje Urbanowicz.
Jak złożyć i wysłać wniosek?
Mieszkańcy, chcący partycypować w tworzeniu planu, muszą zgłosić swoje wnioski na piśmie, wypełniając wcześniej odpowiedni formularz. Można to zrobić na dwa różne sposoby: odręcznie i elektronicznie.
Następnie tak wypełniony wniosek można dostarczyć:
- mailowo: sekretariatBAiPP@um.warszawa.pl
- pocztą na adres: Aleje Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa;
- osobiście: w kancelarii głównej m. st. Warszawy, kancelarii Biura Architektury i Planowania Przestrzennego lub w Wydziałach Obsługi Mieszkańców w dzielnicy;
- elektronicznie przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu potwierdzonego Profilem Zaufanym za pośrednictwem platformy ePUAP.
Wniosek złożony w terminie zostanie rozpatrzony przy opracowywaniu projektu planu. Po jego złożeniu mieszkaniec nie otrzyma informacji zwrotnej. O tym czy jego wniosek został zaakceptowany, dowie się dopiero po wyłożeniu projektu planu.
Napisz komentarz
Komentarze