Reklama

Korekta MPZP na Woli. Czy Tramwaje Warszawskie mają plany wobec Lasku na Kole?

Warszawscy planiści mają ostatnimi czasy pełne ręce roboty. Obecnie w biurze architektury przygotowywanych jest kilka projektów zagospodarowania przestrzennego. Na dokument dot. wolskiego rejonu al. Prymasa Tysiąclecia szczególnie czekają Tramwaje Warszawskie. Obecny plan uniemożliwia im realizację poważnej inwestycji.
Korekta MPZP na Woli. Czy Tramwaje Warszawskie mają plany wobec Lasku na Kole?
Zmiany w miejscowym planie dotyczą obszaru o ponad 11 ha powierzchni

Autor: Maciej Gillert / Raport Warszawski

Obecnie w Biurze Architektury i Planowania Przestrzennego (BAiPP) trwa gorący okres. Miejscy planiści równolegle przygotowują projekty miejscowego zagospodarowania przestrzennego dla kilku obszarów lewobrzeżnej Warszawy. Niedawno pisaliśmy o pracach na Ursynowie, w okolicy ul. Kłobuckiej, które mogą doprowadzić do odbudowy zrujnowanego, modrzewiowego dworku. 

Z kolei na Woli BAiPP zamierza zmodyfikować przestarzały już mpzp, aby pomóc Tramwajom Warszawskim zrealizować istotną inwestycję.

Korekta na Woli

Nowy plan tyczy się rejonu al. Prymasa Tysiąclecia, vis-a-vis Lasku na Kole. Jak przekonują urzędnicy, dokument — jeśli wejdzie w życie — pozwoli na przebudowanie terenu, oczywiście zgodnie z ustalonymi parametrami. Skorzystać na zmianach mają przede wszystkim Tramwaje Warszawskie, którym obowiązujący mpzp uniemożliwia realizację inwestycji.

Teren, którym ma zostać objęty nowy plan, znajduje się w całości w dzielnicy Wola. Zajmuje ok. 11,26 ha i ograniczony jest kilkoma drogami. Od strony południowej jego granicę wyznacza ul. Obozowa, od zachodniej al. Prymasa Tysiąclecia. Z kolei na wschodzie i północy barierę stanowi torowisko. Większość obszaru zajmuje Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów, należący do warszawskiej spółki tramwajowej.

Lecz dlaczego miejscy planiści muszą wyświadczać aż tak wielką przysługę tramwajarzom? Problemem w realizacji nowych inwestycji jest nadal obowiązujący mpzp dla rejonu Lasku na Kole. Wprowadzony w życie w 2011 roku, plan ten dopuszcza w rejonie al. Prymasa Tysiąclecia jedynie magazyny, obiekty techniczne i składy. Niewielki fragment obszaru, u skrzyżowania Obozowej z Prymasa, przeznaczony jest na usługi. Tym samym plan ma być nie tylko przestarzały, ale i ograniczać miejskie inwestycje.

Przeznaczenie na miejskie obiekty techniczne ma już niewystarczać / źródło: UM Warszawa

Jak przekonują urzędnicy, konieczne jest przystąpienie do sporządzenia mpzp, pozwalającego na określenie odpowiednich zasad i parametrów zagospodarowania wydzielonego terenu i planowanej zabudowy, umożliwiających rozbudowę i modernizację infrastruktury służącej do prowadzenia napraw i bieżącego utrzymania warszawskiego taboru tramwajowego”. Plany miasta można podsumować tak: - musimy rozbudować zaplecze tramwajowe na Woli, w czym przeszkadza nam nasz własny plan miejscowy.

Mamy dalekosiężne plany

Proponowany nowy mpzp obejmuje wyłącznie obszar będący już w gestii Tramwajów Warszawskich. Jak informuje nas spółka, chcą oni utrzymać tam funkcję techniczną, magazynową i biurową.

 – To dogodnie położony obszar dla obsługi sieci tramwajowej. W dalszym ciągu będzie się więc mieścił w tym miejscu Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów oraz inne działy administracyjne spółki. W ramach dalekosiężnych planów myślimy m. in. o uporządkowaniu i stworzeniu jednej przestrzeni magazynowej dla biura logistyki oraz stworzeniu nowoczesnego, zadaszonego zaplecza dla naszego zakładu naprawy taboru – mówi Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy spółki.

Jednocześnie Tramwaje Warszawskie zapewniają mieszkańców, że plan przebudowy i modernizacji zakładu, nie wpłynie na przyległy Lasek na Kole.

- Realizacja ewentualnych planów, jeśli do nich dojdzie w przyszłości, nie będzie zasadniczo wpływać na otoczenie – nie wychodzimy poza teren spółki, mamy też faktyczne bariery – w postaci al. Prymasa Tysiąclecia, linii wysokiego napięcia i linii kolejowych – które sprawiają, że nie oddziałujemy na zabudowę mieszkalną. Nic się też nie zmienia w zakresie Lasku na Kole, od którego jesteśmy oddzieleni szeroką arterią drogową z ekranami akustycznymi. Reasumując: Tramwaje Warszawskie są na tym terenie od dziesięcioleci – i nadal tam będą - dodaje Urbanowicz.

Jak złożyć i wysłać wniosek?

Mieszkańcy, chcący partycypować w tworzeniu planu, muszą zgłosić swoje wnioski na piśmie, wypełniając wcześniej odpowiedni formularz. Można to zrobić na dwa różne sposoby: odręcznie i elektronicznie

Następnie tak wypełniony wniosek można dostarczyć:

  • mailowo: sekretariatBAiPP@um.warszawa.pl
  • pocztą na adres: Aleje Jerozolimskie 44, 00-024 Warszawa;
  • osobiście: w kancelarii głównej m. st. Warszawy, kancelarii Biura Architektury i Planowania Przestrzennego lub w Wydziałach Obsługi Mieszkańców w dzielnicy;
  • elektronicznie przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu potwierdzonego Profilem Zaufanym za pośrednictwem platformy ePUAP.

Wniosek złożony w terminie zostanie rozpatrzony przy opracowywaniu projektu planu. Po jego złożeniu mieszkaniec nie otrzyma informacji zwrotnej. O tym czy jego wniosek został zaakceptowany, dowie się dopiero po wyłożeniu projektu planu.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama