Reklama

WKD nie dostanie drugiego toru. Będą kolejne utrudnienia

Problemy na Dworcu Zachodnim. Warszawska Kolej Dojazdowa nie pojedzie 15 sierpnia drugim torem do centrum Warszawy. Winnym jest opóźnienie prac nad podziemnym tunelem. Inwestor projektu PKP Polskie Linie Kolejowe i wykonawca firma Budimex zapewniają, że utrudnienia potrwają tylko do końca miesiąca.
Pociąg
Drugi tor miał być czynny od 15 sierpnia. Wiemy już, że nie będzie

Autor: WKD Warszawa

Nie będzie drugiego toru dla WKD - póki co

Pierwotnie plan wyglądał następująco: 15 sierpnia firma Budimex miała oddać do użytku dla WKD drugi tor, który zabrałby pasażerów prosto do Śródmieścia. Miało to być odpowiedzią na inne utrudnienia, ciągnące się od kilku miesięcy.

Niestety pierwotne plany spaliły na panewce, a w miejscu gdzie miał zostać położony ostatni fragment torowiska, zieje ogromna dziura. Z jej wnętrza dobywają się hałas związany z budową nowego przejścia podziemnego. Ma ono połączyć wszystkie perony między Al. Jerozolimskimi na Ochocie, a ul. Tunelową na Woli. Jeszcze głębiej, na poziomie -2 trwają prace przy tunelu dla tramwajów. Budowlany harmider skutecznie uniemożliwił wywiązanie się Budimexu z wcześniejszych założeń. Wykonawca oraz inwestor uspokajają, że prace mają zakończyć się w sierpniu - tym razem na pewno. Dokładnie 31 sierpnia w sobotę.

Termin udostępnienia drugiego toru WKD został przesunięty na koniec sierpnia. Zmiana została uzgodniona z przewoźnikiem. Wpływ na przesunięcie terminu miał utrudniony dojazd do placu budowy od strony biurowców i Al. Jerozolimskich - informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

Zdaniem spółki koniecznym było uzgodnienie wjazdów ciężkiego sprzętu z zarządcą przyległego terenu. Maszyny nie mogły ponadto utrudniać ruchu pieszych. To wszystko skumulowało się na opóźnienia ze strony Budimexu.

Problemów pasażerów ciąg dalszy

Pasażerowie korzystający z WKD muszą borykać się z większymi, bądź mniejszymi utrudnieniami już od połowy 2022 roku. Na początku problemy dotyczyły głównie warszawskiego obwarzanku. Trwająca już wtedy od dwóch lat modernizacja Dworca Zachodniego miała dopiero dać znać o sobie. Pociągi zatrzymywały się tam przy peronie 1, który w ramach przebudowy zamknięto w wakacje 2023 roku. Lecz i te problemy mieszkańcy byli w stanie obejść, m. in. dzięki częstemu kursowaniu samego WKD - co ok. 20 minut.

Na Dworzec Zachodni pociągi WKD wróciły niedawno, bo w czerwcu br., lecz mogły korzystać póki co tylko z jednego toru. Sprawiło to, że zmianie uległa zarówno trasa - zaczęto jeździć wahadłowo - jak i częstotliwość. Rekordziści z Malinówka, który muszą korzystać z kilku objazdów, czekają na pociąg 2 godz. i 20 min. Remedium na to zdaniem Krzysztofa Kuleszy, rzecznika prasowego WKD, miało być otwarcie drugiego toru 15 sierpnia, co pozwoliłoby na kursy z Dworca Zachodniego do Śródmieścia co 15 min. Wiemy już, że jest to nieaktualne.

Czy jest światełko w tunelu?

Wydaje się, że mimo wszystko pasażerowie WKD mają małe powody do bycia zadowolonym. Jak zapewnia nas Krzysztof Kulesza, częstotliwość kursowania pociągów WKD we wszystkie dni do piątku 30 sierpnia włącznie, na odcinku Warszawa Reduta Ordona – Warszawa Śródmieście WKD, a także na pozostałych odcinkach linii WKD wyniesie co 30 minut - oczywiście takie są plany przewoźnika.

Zwiększona ma zostać także liczba bezpośrednich połączeń pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Warszawą. Wszystkie pociągi dojeżdżające do oraz wyruszające ze stacji Warszawa Śródmieście WKD będą realizować połączenia z oraz do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska.

Połączenia do i z przystanku Milanówek Grudów będą realizowane na relacji z/do stacji Komorów, w obrębie której obowiązywać będzie przesiadka do pociągów realizujących połączenia pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Warszawą z czasem oczekiwania wynoszącym 10 minut.

Jest jednak jedno ale. Nawet w przypadku zakończenia prac nad podziemnym tunelem na Dworcu Zachodnim, pociągi WKD będą nadal borykać się z utrudnieniami.

Aby dokończyć prace przy budowie klatki schodowej, w kolejnych miesiącach planowane są jeszcze weekendowe zamknięcia toru WKD, o czym będziemy informować podróżnych z wyprzedzeniem” - ostrzega Jakubowski z PKP PLK.

Prace remontowe całego dworca przeciągną się do połowy 2025 roku. Wtedy to zgodnie z założeniami - które zawsze mogą ulec zmianie - Budimex odda podziemne przejście i schody z pochylnią na kładkę do peronów od strony Al. Jerozolimskich. Do tej pory należy uzbroić się w cierpliwość. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama