Reklama

Trasa S7 z Warszawy na północ w 2032 roku. Dwa tunele, pięć węzłów i estakada

„Wylotówka” z Warszawy na północ będzie prawdopodobnie najdroższą drogą w Polsce. Wiemy już, że jej budowa powinna zacząć się za cztery lata. Drogowcy zaplanowali dwa tunele: pod Bemowem i pod Bielanami, a także estakady i nasypy. W sumie ostatni odcinek S7 na Mazowszu będzie miał 13,1 km długości.
Poznaliśmy szczegóły dotyczące budowy S7 w Warszawie
Poznaliśmy szczegóły dotyczące budowy S7 w Warszawie.

Autor: GDDKiA / mat. pras.

Inwestycja planowana od lat, niezwykle trudna, kosztowna i budząca emocje społeczne. Ministerstwo Infrastruktury właśnie dało „zielone światło” dla budowy „wylotówki” z Warszawy w kierunku północnym. Mowa o trasie S7 Warszawa-Kiełpin o długości 13,1 km. W środę 2 października podpisano umowę na sam projekt, który będzie kosztował aż 54,2 mln zł. 

- Na niewielkim odcinku zaplanowano aż pięć węzłów i dwa tunele. To się rzadko zdarza. Nie zdecydowano się tu na tryb projektuj i buduj, bo było to po prostu zbyt trudne – tłumaczył Marek Rytlewski, dyrektor Transprojektu, czyli firmy która zaprojektuje odcinek. Co ciekawe, wybrano ją nie ze względu na najniższą cenę (aż pięć firm zaproponowało niższą stawkę), a ze względu na doświadczenie. 

- Chcemy zrealizować projekt i uzyskać decyzje, które pozwolą nam wybudować nową drogę ekspresową. To jedyny kierunek wlotu do Warszawy, który nie jest drogą ekspresową. Zbudujemy ten odcinek w nowym śladzie, który będzie zaczynał się w okolicach ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym – mówił minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

Którędy nowa „wylotówka” z Warszawy? 

Wstępny przebieg nowej trasy zaprezentował Jarosław Wąsowski, dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA. Patrząc od strony Dziekanowa Leśnego, droga przez pierwsze pół kilometra będzie biegła śladem „starej siódemki”. Następnie przejdzie w nowy ślad i przez pięć kilometrów zostanie wytyczona po nasypie. Ten fragment będzie dwujezdniowy z trzema pasami ruchu w każdą stronę.

Na tym odcinku zaplanowano węzeł Wólka Węglowa, a dalej – we współpracy z miastem – węzeł Janickiego. W tym miejscu S7 zostanie połączona z Trasą Mostu Północnego, której przedłużenie obecnie planuje miasto. Przypomnijmy, że do ostatniej chwili nie było pewne czy droga powstanie. W związku z tym nawet na prezentacji drogowców pokazano dwie opcje: z węzłem i bez.

Już w granicach Warszawy, na terenie Bielan, S7 rozszerzy się do czterech pasów w każdą stronę, a na wysokości ul. Arkuszowej „wjedzie” pod ziemię. Tunel, jak słyszymy, ma być podobny do tego na Południowej Obwodnicy Warszawy. Będzie miał długość ok. kilometra i po cztery pasy ruchu w każdą stronę. 

Dalej, na wysokości lotniska, trasa „wyjedzie” na powierzchnię, gdzie zaplanowano węzeł z ul. Gen. Maczka. Następnie S7 znów „zjedzie” do tunelu – tym razem pod Bemowem. Będzie miał on około 1,1 km długości. Ostatnim akcentem będzie połączenie S7 z Trasą AK, czyli S8 i obwodnicą Warszawy. Będzie to rozbudowy węzeł z możliwością rozbudowy, czyli budowy drogi S79 w stronę lotniska (znanej również jako Trasa N-S).

- (Trasa Warszawa-Kiełpin - red.) To ostatni odcinek, który jest do „zaopiekowania” jeżeli chodzi o S7 na terenie Mazowsza. Podpisując dzisiaj umowę docelowy przebieg drogi mamy w zasięgu wzroku – mówił dyrektor Wąsowski. 

Kiedy powstanie nowa trasa? To skomplikowane pytanie. Drogowcy zakładają, że projekt S7 będzie gotowy na początku 2026 roku. Następnie trzeba będzie złożyć wniosek o ZRiD – uzyskanie tej decyzji przewidywane jest na rok 2027. Kolejnym krokiem będzie wybór wykonawcy. Sama realizacja przewidziana jest na lata 2028-2032. 

GDDKiA nie podaje orientacyjnych kosztów inwestycji. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

K 07.01.2025 07:53
Idioci. Tylko biznes przyświeca cel tym decyzjom.

Kryluk 06.01.2025 22:22
Dlaczego taka trasa - 3 pasy, a nawet 4 z ruchem tranzytowym ma przebiegać przez prawie środek Warszawy? Przez tereny zamieszkałe przez dziesiątki jak nie setki tysięcy ludzi. Czy trasa prowadząca z Gdańska do Krakowa nie powinna omijać Warszawy, a tylko łączyć się z Warszawą poprzez sieć dróg dojazdowych do stolicy? Żeby Ci którzy chcą, muszą wjechać do miasta mogli to zrobić? Po co wpuszczać setki tysięcy aut, TIRów przez miasto? Większość tych aut pędzących z Gdańska do Krakowa i w kierunku przeciwnym tylko przejeżdża tą trasą jako tranzyt, nie zatrzymując się w mieście, a zostawiają hałas i spaliny. Pytam po co? Taki ruch powinien odbywać się dalej od skupisk ludzkich. Ja tego nie rozumiem :( Trujemy się na własne życzenie, degradujemy nasze miasta, wpuszczając ruch tranzytowy. Moim zdaniem taka trasa, w takim wydaniu jest jednym wielkim nieporozumieniem. Bezsens kompletny !!!

KrKr 07.01.2025 20:46
To nie będzie trasa tranzytowa. To będzie trasa dla tych co jada do i z Warszawy. Trasa tranzytowa Gdańsk - Katowice, Kraków będzie między Płońskiem o Grójcem S50 z ominięciem Kampinosu . Ten projekt jest już zawansowany, na etapie przetargów

Bolo 06.01.2025 13:17
Pamietam, gdy w 2006 jezdzilem po Kampinosie, to juz wtedy protestowali przeciwko propozycjom trasy, drzewa na Kampinoskiej odezwami oblepiali. Dam glowe, ze sie opozni, czyli 30 lat stuknie jak nic.

A.bog 06.01.2025 08:32
Dlaczegóż to wszystko idzie przez Warszawę

Marcin 03.01.2025 16:49
Dlatego, że do tego czasu ma powstać druga, duża obwodnica Warszawy A50 i S50

greg2 02.01.2025 21:41
Prosta odpowiedź: z uwagi na Puszczę Kampinoską.

Adam Boprkowski 02.01.2025 20:26
+Bezmózgowia ciąg dalszy. 30 lat przemyśleń i żadnej refleksji a tylko powtarzanie obranej kiedyś koncepcji.. Wprowadzanie dodatkowo ruchu tranzytowego do wielkiej aglomeracji świadczy o pomysłowości władz centralnych i lokalnych,\

Marcin 03.01.2025 16:48
Dlatego, że do tego czasu ma powstać druga, duża obwodnica Warszawy A50 i S50

OuitrO 03.01.2025 21:10
to nie ruch tranzytowy, ale dla mieszkańców. 90% ruchu wjeżdza do Warszawy lub z niej wyjeżdza. Nikt normalny nie wjeżdza do niej jakby mógł ominąć. I to właśnie w celu ominięcia

Obserwator 17.10.2024 15:07
Dlaczego nie obwodnicą, tylko wjazd w miasto?

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama