W marcu pisaliśmy o tym, że projektowanie przedłużenia Trasy Mostu Północnego trwa. Okazuje się, że firma Promost Consulting, która odpowiada za przygotowanie koncepcji, mniej więcej w tym samym czasie złożyła już swoje projekty do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Jeszcze w marcu na posiedzeniu Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) wybrano dokładny przebieg nowej drogi. Przypomnijmy, że Trasa Mostu Północnego połączy obecnie urwany odcinek, przed węzłem Młociny, z planowanym przebiegiem S7. To około 1,5-kilometra trasy, która jest kluczowa dla Bielan, ponieważ zabierze ruch tranzytowy.
- Na Ursynowie widać ogromną zmianę (po otwarciu tunelu POW - red.), my też na to liczymy – mówił nam w lutym Grzegorz Pietruczuk, burmistrz Bielan. - Walczyliśmy, żeby tę inwestycję (węzeł Janickiego) wpisano i żeby została w projekcie. Węzeł był potrzebny nie tylko dla mieszkańców, ale także dla straży pożarnej, która buduje nową jednostkę przy ul. Wólczyńskiej i dojazd na trasę szybkiego ruchu jest dla pracy strażaków niezbędny – dodaje.
Trasa Mostu Północnego. Który wariant wybrano?
Do realizacji wybrano wariant oznaczony numerem 4, o czym jako pierwsza napisała „Stołeczna”. To najbardziej rozbudowana propozycja, którą wyróżnia kilka wiaduktów. Rozpocznie się w miejscu, gdzie urywa się obecna Trasa, a obecnie wytyczono tymczasowy parking. Węzeł Młociny będzie bezkolizyjny, a nowa droga zostanie poprowadzona nad skrzyżowaniem - estakadą. W poziomie ulicy wytyczone zostaną dodatkowe przejścia po zachodniej stornie ul. Kasprowicza. Na nowej Trasie, kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Cofnięty, bliżej Młocin, zostanie przystanek tramwajowy Nocznickiego. Na jego wysokości planowana jest sygnalizacja świetlna (jedyna na Trasie) i nowe skrzyżowanie, które umożliwi dojazd np. do ul. Rokokowej zakończonej na ślepo.
Trasa przejdzie kolejną estakadą, łukiem nad ul. Wólczyńską i ul. Popiela. Na poziomie zero przebudowane zostanie całe skrzyżowanie Nocznickiego z Wólczyńską. W tym jednym miejscu swoją geometrię zmieni też łuk torów tramwajowych. Następnie szybką Trasę wytyczono obok ulicy Wólczyńskiej, która mocno zmieni swój przebieg. Rondo Wólczyńska-Arkuszowa zniknie. W tym miejscu układ ulic dla ruchu lokalnego przejdzie rewolucję. Nowa Arkuszowa zostanie „dociągnięta” do planowanej trasy S7, a tam powstanie nowe rondo. Zjazd w nową-Wólczyńską pozostanie, ale zostanie nieco przesunięty na północ.
Sam węzeł Janickiego projektuje GDDKiA. To fragment będący pierwotnie przedmiotem sporu między drogowcami a miastem. GDDKiA informowała, że jeśli miasto nie przyspieszy z projektem, to całkowicie zrezygnuje z węzła. Po tej reprymendzie urzędnicy szybko rozpisali przetarg na projekt. Wygląda na to, że sytuację udało się uratować.
- Szacunkowy koszt budowy inwestycji drogowych w wybranym wariancie to ok. 440 mln zł – mówi w rozmowie ze „Stołeczną” Agata Choińska-Ostrowska. Potwierdziliśmy tę kwotę w rozmowie z rzeczniczką SZEM. Ustaliliśmy, że złożony został już wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla tego wariantu. Słyszymy, że prace idą zgodnie z harmonogramem.
Napisz komentarz
Komentarze