Od początku wakacji trwa duży remont Krakowskiego Przedmieścia, który powoduje spore utrudnienia w codziennym życiu warszawiaków. Zachwyceni nie są także turyści, gdyż muszą się oni przeciskać pomiędzy rozkopanym placem budowy, co szczególnie w weekendy bywa bardzo trudne. To wówczas przez tę okolicę przetacza się najwięcej osób, chcących zobaczyć Stare Miasto, Zamek Królewski, czy Pałac Prezydencki.
Remonty Krakowskiego Przedmieścia to już tradycja
W ostatnich latach remonty na Krakowskim Przedmieściu stały się już niemal tradycją. Zarząd Dróg Miejskich regularnie prowadzi prace na kolejnych fragmentach ulicy. Wszystko przez wpadkę miasta w 2008 roku, kiedy to ułożono tam kamienne bloki z chińskiego granitu. Prędko okazało się, że nie są one odporne na przeciążenia, szczególnie te wywoływane przez autobusy, dlatego urzędnicy zdecydowali się je stopniowo wymieniać.
Drogowcy długo szukali rozwiązania tego problemu, jednocześnie regularnie łatając kolejne dziury na Trakcie. Wypadająca kostka sprawiała, że ulica musiała być co jakiś czas zamykana na potrzebę kolejnych remontów. W końcu w 2017 i 2018 roku ZDM zdecydował się na zastosowanie nowej technologii w czasie remontu ulicy Miodowej. Okazało się, że nowy sposób świetnie się sprawdził, a Krakowskie Przedmieście stało się odporniejsze na przeciążenie.
W 2019 roku ponownie zastosowano nową technologię, tym razem na fragmencie Krakowskiego Przedmieścia od ulicy Świętokrzyskiej do Królewskiej. Teraz drogowcy znów sięgają po to rozwiązanie i remontują odcinek Traktu między Królewską i Miodową. Po zakończeniu tych prac cała ulica będzie już wykonana w nowej technice, co powinno uodpornić ją na degradacje i zapobiec kolejnym remontom.
(2).png)
Utrudnienia także dla pasażerów
Jednocześnie trwający remont powoduje nie tylko utrudnienia dla pieszych, spacerujących po Krakowskim Przedmieściu, ale także dla pasażerów komunikacji miejskiej. Od 22 czerwca do końca wakacji obowiązuje zakaz wjazdu na Trakt Królewski za skrzyżowaniem z ulicą Senatorską i z ulicą Królewską. Remontowany odcinek nie ma połączenia z Kozią, Trębacką, Ossolińskich, Karową i Bednarską. Na Koziej i Bednarskiej uruchomiony został ruch dwukierunkowy i zakaz parkowania. Ze względu na remont po innych trasach poruszają się linie autobusowe: 116, 128, 175, 178, 180, 503, E-2 i nocna N44.
Napisz komentarz
Komentarze