Reklama

GDDKiA remontuje S8 w Warszawie. Prace początkowo opóźniła pogoda

Drogowcy dziś w nocy rozpoczęli prace modernizacyjne nad kolejnym już odcinkiem drogi ekspresowej S8. Tym razem nawierzchnia zostanie wymieniona na odcinku między węzłami Konotopa a Prymasa Tysiąclecia. Pierwotnie remont miał zaczął się 7 lipca, lecz potężne opady i burze skutecznie pokrzyżowały plany GDDKiA.
GDDKiA remontuje S8 w Warszawie. Prace początkowo opóźniła pogoda
Droga ekspresowa S8.

Źródło: GDDKiA / mat. pras.

Remont na S8 opóźniła pogoda

Pracy nad S8 ciąg dalszy. Tym razem drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamkną jezdnię na odcinku między węzłami Konotopa (Warszawa Zachodnia S8/DK92) a Prymasa Tysiąclecia, z wyłączeniem zrealizowanego jeszcze w czerwcu dwukilometrowego fragmentu trasy. Dokładniej chodzi o fragment między ul. Lazurową, a Księcia Janusza. Pierwotnie ten planowano rozpocząć w nocy z poniedziałku na wtorek z 7 na 8 lipca, niestety fatalne warunki pogodowe pokrzyżowały plany drogowców.

W pierwszym etapie wymieniona zostanie nawierzchnia S8 na jezdni w kierunku Białegostoku. Drogowcy zaczną od zamknięcia kilku pasów: awaryjnego, lewego i części środkowego. Po zakończeniu tych prac ruch zostanie przełożony, a wykonawca inwestycji będzie realizował remont na drugiej połowie jezdni, w stronę Poznania. GDDKiA zastrzega sobie wskazanie dokładnego harmonogramu tych prac dopiero po zakończeniu pierwszego etapu.

W celu zminimalizowania utrudnień remont prowadzony będzie nocami, od godz. 20 do 7 rano, odcinkami o długości ok. kilometra na jednej jezdni. Kierowcy powinni mieć do dyspozycji po dwa pasy ruchu.

Fragment ekspresówki ma już 14 lat

Jak przypomina Małgorzata Tarnowska z biura prasowego warszawskiego oddziału GDDKiA, ekspresówka S8 między Konotopem a Prymasem Tysiąclecia została udostępniona kierowcom w styczniu 2011 roku, aż 14 lat temu. Obecnie jest to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków w kraju. Średnio w ciągu doby przejeżdża nim od 105 do 125 tys. pojazdów, w tym 12-13 tys. ciężarówek.

Tym samym zdaniem drogowców, aby zapewnić jak najdłuższe „życie” trasy, konieczne jest przeprowadzenie remontów utrzymaniowych, w tym wymianę ścieralnej nawierzchni.

Zakończenie prac planowane jest na przełomie lipca i sierpnia bieżącego roku.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Franciszek 15.07.2025 15:32
Na Warszawskiej S8 przydałaby się raczej gruntowna z redukcją ilości rozjazdów zamiast wymiany asfaltu

NAPISZ DO NAS

Masz temat dotyczący Warszawy? Napisz do nas. Zajmiemy się Twoją sprawą.

Reklama
Reklama